صیدایی با بیان اینکه خوشبختانه مردم استقبال خوبی از این جریان داشتند و برای برنامه‌ریزی در کشور همه پیکره نظام وارد کار شدند، گفت:‌ هنگامی که تاکیدات مقام معظم رهبری در برنامه‌ریزی جامع و کامل مطرح و فرمان رئیس جمهور اعلام شد، استاندار همدان به دلیل تجربه، دانش و اشراف کامل به استان به طور ویژه همه سطوح را موظف به اجرای این کار کرد.
کد خبر: ۳۴۴۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۹ 16 December 2016
رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه استان همدان از فعالیت 690 مأمور سرشماری در سرشماری نفوس و مسکن همدان خبر داد و گفت: آمار حاصله نشان می‌دهد که همدان از لحاظ تعداد خانوار رشد داشته است.

به گزارش فارس، اسکندر صیدایی درمراسم تجلیل ازسرشماران نفوس ومسکن همدان بابیان اینکه خدمت در نظام اسلامی وتحقق اهداف این نظام توفیقی برای مدیران و دست‌اندرکاران است، اظهار کرد: باید باصداقت، تعامل و مهربانی وظیفه خود را انجام دهیم.


وی با بیان اینکه مدیریت نظام اسلامی کار بسیار پراهمیتی است و نیاز به شناخت کامل از جامعه اسلامی دارد، گفت: مدیران، سیاستگذاران، پژوهشگران و... زمانی می‌توانند در جامعه موفق باشند که شناخت کامل از جامعه خود به دست آورند.

رئیس سازمان برنامه‌ وبودجه استان همدان بابیان اینکه کاملترین شناخت از طریق سرشماری صورت می‌گیرد که با طرح سئوالات ساده و روان اما مهم می‌توان در برنامه ریزی برای استان قدم برداشت، افزود:‌ در سرشماری امسال از طریق فناوری نوین و با استفاده از اینترنت و تبلت توانستیم به جمع‌آوری اطلاعات بپردازیم.

وی با بیان اینکه دولت در خصوص انجام سرشماری جامع و صحیح سرمایه‌گذاری کرد، افزود: با ارائه آموزش‌های لازم و تهیه نرم‌افزارها سرشماری به شیوه صحیح و سریع انجام شد.

صیدایی با بیان اینکه خوشبختانه مردم استقبال خوبی از این جریان داشتند و برای برنامه‌ریزی در کشور همه پیکره نظام وارد کار شدند، گفت:‌ هنگامی که تاکیدات مقام معظم رهبری در برنامه‌ریزی جامع و کامل مطرح و فرمان رئیس جمهور اعلام شد، استاندار همدان به دلیل تجربه، دانش و اشراف کامل به استان به طور ویژه همه سطوح را موظف به اجرای این کار کرد.

وی با بیان اینکه در جلسات ستاد شورای برنامه‌ریزی و شورای اداری تاکید به اجرای دقیق این طرح بود، افزود: از انجام سرشماری صحیح و دقیق به عنوان آبرو و مبنای توسعه استان یاد می‌شد.

رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه استان همدان با بیان اینکه بعد از ابلاغ پیام رئیس جمهور، همدان نخستین استانی بود که ستاد سرشماری را برگزار کرد، گفت: خوشبختانه بنا به تاکیدات استاندار و دانش و تجربه جمع حاضر کار سرشماری با موفقیت انجام شد.

وی با بیان اینکه مردم و مأموران سرشماری نقش کلیدی را در تحقق این جریان داشتند، افزود:‌ یک‌هزار و 421 نفر به طور مستقیم در سرشماری نفوس و مسکن در قالب مأمور سرشماری، کارشناس مسوول، کارشناس آی تی، کارشناس نقشه و رده‌های مسوول، معاونان ستاد اجرایی نقش داشتند.

صیدایی با بیان اینکه 690 مأمور در انجام سرشماری نفوس و مسکن فعالیت داشتند، گفت: از این تعداد 93 درصد در رده لیسانس و فوق لیسانس بودند که نشان می‌دهد نیروهای نخبه کار سرشماری را انجام دادند.

وی با بیان اینکه 56 درصد از ماموران سرشماری را آقایان و 44 درصد را نیز خانم‌‌ها تشکیل می‌دادند، اظهار داشت: از حیث سابقه سرشماری 56 درصد کسانی که در سرشماری نقش داشتند تجربه کافی را برای انجام این اقدام داشتند.

رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه استان همدان با بیان اینکه در کار سرشماری 190 خودرو در استان کار پشتیبانی را انجام می دادند، خاطرنشان کرد: بر اساس نتایج به دست آمده از آمار و اطلاعات مأموران سرشماری، ما در استان از لحاظ تعداد خانوار رشد داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه باید منتظر ارائه آمار از سوی مرکز آمار در بهمن ماه بود، افزود:‌ مرکز آمار حق‌الزحمه هر رده سرشماری را مشخص کرده بود که در پرداخت‌ها مأموران سرشماری را در اولویت قرار دادیم و تمام حق‌الزحمه آنها پرداخت شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار