رئیس سازمان تعاون روستایی قزوین خبر داد
رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین از ارائه گواهینامه گپ به محصولات تولیدی سالم و ارگانیک در این استان خبر داد.
کد خبر: ۳۵۴۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴ 03 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، ناطق معین‌الدین در جلسه‌ای که در خصوص طرح‌های نوین کشاورزی و به ویژه تولید محصول سالم صبح امروز در سالن جلسات سازمان تعاون روستایی استان قزوین برگزار شد با اشاره به اهمیت تولید محصول سالم کشاورزی و ارگانیک اظهار داشت: شرکت‌های تعاونی تولید در زمینه تولید محصولات کشاورزی نقش بسزایی را ایفا می‌کند.

وی با اشاره به ارائه گواهی نامه گپ به محصولات تولیدی سالم و ارگانیک در استان قزوین افزود: کشاورزی ارگانیک یک سامانه مدیریت تولیدی جامع‌‏نگر است که موجب بهبود سلامت از طریق حفظ و تقویت چرخه‌‏ها و فعالیت زیستی خاک می‌‏شود.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین ادامه داد: یک محصول غذایی ایمن، نتیجه تمام فرآیندها، عملیات تبدیل و فرآوری انجام شده در درون زنجیره تولید مواد غذایی است.

سیمیاری معاون اداری و مالی سازمان تعاون روستایی استان قزوین هم در این جلسه با اعلام اینکه بیش از 30 مورد فعالیت در اساسنامه تعاونی‌های تولید تعریف شده است، تأکید کرد: شرکت‌های تعاونی تولید و خبرگان کشاورزی می‌توانند در صورت تمایل برای شرکت در طرح تولید محصول سالم کشاورزی درخواست همکاری خود را ارائه دهند.

پیرمرادی کارشناسان نظام‌های بهره‌برداری استان قزوین هم با بیان اینکه نگرانی برای فروش و بازاریابی محصولات ارگانیک وجود ندارد، گفت: امسال محصولات ارگانیک به صورت آزمایشی تولید و به کشاورزان گواهینامه GAP ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: این گواهی نامه به عنوان یک استاندارد بین‌المللی جدید برای محصولاتی که در نظام عملیات مناسب کشاورزی تولید می‌شود، با هدف حفظ اطمینان مصرف‌کننده، سلامت ایمنی و رفاه انسان و دام، حفظ اکوسیستم طبیعی و تولید در شیوه‌های پایدار ارائه می‌شود.

رشوند کارشناس نظام بهره‌برداری استان قزوین هم بر ارسال به موقع ترازنامه‌های شرکت‌های تعاونی تولید و ضرورت فعالیت این شرکت‌ها در بخش‌های مرتبط با کشاورزی و تولید تأکید کرد.

در ادامه حسین کاکاوند نائب رئیس مجمع ملی خبرگان کشاورزی کشور، خانی نماینده شرکت خشکچال و کرمی نماینده شرکت سگز‌آباد در خصوص مشکلات بازاریابی محصول و عرضه محصولات کشاورزی در غرفه‌های مربوطه و ضرورت فرهنگ‌سازی برای استفاده جامعه از محصول سالم  نظرات خود را بیان کردند.

گفتنی است در این جلسه در خصوص طرح تولید محصول سالم کشاورزی در استان قزوین و شیوه انجام و تحقق اهداف طرح و ضرورت اجرای آن، برای سلامت جامعه و مصرف‌کنندگان مطالبی بیان شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار