دومین شورای راهبری ارزشیابی کیفی-توصیفی استان قزوین با هدف ارتقا سطح آگاهی همکاران در رابطه با برنامه کیفی توصیفی برگزار شد.
کد خبر: ۳۹۵۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴ 15 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، دومین شورای راهبری ارزشیابی کیفی-توصیفی استان قزوین با هدف ارتقا سطح آگاهی همکاران در رابطه با برنامه کیفی توصیفی و برگزاری دوره ضمن خدمت سنجش و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی با حضور رضا طاهرخانی معاون آموزش ابتدایی استان، رؤسا و کارشناسان آموزش ابتدایی، گروه‌های آموزشی، راهبران و سرگروه‌های آموزشی مناطق 14گانه استان صبح امروز در سالن جلسات اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین در این جلسه به تعریفی از ارزشیابی توصیفی در مرحله اجرا پرداخت و کار عمده ارزشیابی کیفی را پرورش نیروی انسانی توانمند و آموزش‌دیده بیان کرد.

رضا طاهرخانی افزود: بهبود یادگیری، افزایش اعتماد به نفس، افزایش روحیه نقدپذیری و غیره در دانش‌آموزان از اهداف مهم این برنامه بوده و بازخورد مفاهیم زیربنایی است.

وی خواستار آموزش‌های غیر‌حضوری از طریق معرفی کتاب‌، بروشورهای آموزشی و ارسال نمونه کارهای موفق به مدارس شد و شرکت همکاران در کلاس‌های ضمن خدمت را در جهت افزایش بنیه علمی آنان مهم دانست.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: در ارزشیابی توصیفی، هر دانش آموز با توجه به توانایی‌های خود مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

دانیالی مدرس ارزشیابی کیفی-توصیفی و سایر شرکت‌کنندگان نظرات خود را در خصوص آسیب‌ها و مشکلات این برنامه از جمله عدم انگیزه معلمان و دانش‌آموزان، اختلاف سلیقه مدرسان و عدم آگاهی کافی اولیا از ارزشیابی توصیفی بیان کردند.

سید‌نجم‌الدین حسینی رئیس اداره آموزش دوره اول ابتدایی استان قزوین هم به نظارت صحیح بر اجرای ارزشیابی کیفی توصیفی و شناسایی و تشویق مجریان موفق به منظور ایجاد انگیزه اشاره کرد و هدف این جلسه را رسیدن به یک روش یکسان در اجرای برنامه توصیفی در مجریان اصلی و مؤثر این برنامه جریان دانست.

وی در خصوص ابزارهای ارزشیابی توصیفی از جمله آزمون‌های عملکردی، چک لیست، پوشه کار، آزمون‌های مدادی کاغذی، مقیاس درجه‌بندی مطالبی بیان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار