یک پزشک مطرح کرد:
یک پزشک بهترین زمان انجام حجامت را فصل بهار دانست و گفت: بهار و پاییز زمان مناسبی برای انجام حجامت است اما فصل بهار به دلیل جوشش خون مناسب ترین زمان برای انجام حجامت و دفع مواد زائد و سمی بدن می باشد.
کد خبر: ۴۰۹۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵ 18 April 2017

به گزارش تابناک سمنان، دکتر سکینه مهرابی در گفتگو با خبرنگار نیزوا، اظهار کرد: دو نوع حجامت داریم حجامت تر و حجامت خشک که حجامت تر بادکش کردن همراه با عمل خونگیری است و حجامت خشک نیز فقط بادکش کردن است.

وی حجامت تر را بهترین راه دفع مواد زائد و سمی بدن که در خون جمع می شود دانست و اضافه کرد: خون کثیف بیشتر در محل پشت بدن جمع می شود و بنابراین رایج ترین محل انجام حجامت و خونگیری پشت و بین دو کتف می باشد که به آن حجامت عام می گویند.

این پزشک طب سنتی ادامه داد: حجامت در قسمت های دیگر بدن مانند صورت، زانو، پا، سر و دیگر قسمت های بدن با توجه به بیماری و مشکلاتی که آن بخش از بدن دارد نیز انجام می شود مثلا برای درمان و رفع جوش صورت حجامت صورت انجام می گیرد.

مهرابی با بیان اینکه حجامت از بسیاری از بیماری ها پیشگیری می کند، افزود: بیماریهای مختلفی را می توان با حجامت پیشگیری و حتی درمان کرد.

وی با اشاره به اینکه در تمامی فصول سال به جز دی ماه و روزهای جمعه می توان حجامت انجام داد، تصریح کرد: فصل بهار و پاییز زمان مناسب تری برای انجام حجامت است اما در این بین بهار بهترین و مناسب ترین زمان حجامت کردن است.

این پزشک توضیح داد: در فصل بهار چون زمان جوشش خون است مناسب ترین زمان برای انجام حجامت و دفع مواد زائد و سمی بدن می باشد.

مهرابی مراقبت های تغذیه ای قبل و بعد از انجام حجامت را توصیه کرد و گفت: افرادی که می خواهند حجامت کنند 24 ساعت قبل و بعد از حجامت از خوردن غذاهایی با طبع سرد باید خودداری شود و بعد از حجامت نیز فعالیت سنگین بدنی نداشته باشند.

برچسب ها: حجامت ، فصل بهار ، خونگیری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار