حسین پارساپور در گفتگو با تابناک:
سخنگو و مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در تشریح برنامه های هفته معلم گفت:در هفته معلم امسال از ۴۲ تن از معلمان برتر استان و ۳۰۰ نفر از معلمان برتر منطقه ای در شهرستان کرمانشاه تجلیل می شود.
کد خبر: ۴۱۶۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 01 May 2017
حسین پارساپور امروز در گفتگو با خبرنگارتابناک از کرمانشاه، اظهارداشت: در مراسم متمرکز در کنار تجلیل از معلمان  برترمنطقه ای و استانی از هشت نفراز همکاران فرهنگی اداره که مبتلا به بیماری خاص هستند، تجلیل و همچنین از همکاران ایثارگر و خانواده ی معظم شهدا به شکل نمادین در سطح استان تجلیل می شود.

 وی درادامه خاطرنشان کرد: در طول سالیان گذشته نشست های های متعددی در سطح استان و ‌کشور برای فرهنگیان برگزارشده که عظمت معلم را به تصویر می کشد، و از احاد مختلف جامعه انتظارمی رود که به عنوان فرهنگ به تکریم از معلم، بپردازند، چراکه تکریم معلم؛ تکریم همه ی مکارم انسانی است.

سخنگو و مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: بنا به دستورالعمل وزارتخانه انتخاب معلم بر تر از حالت معلم نمونه خارج و با توجه به سابقه ی ایثارگری، تدریس خوب قابل قبول از سوی همکاران ، والدین و دانش آموزان ، تبحر خاص در تدریس و همچنین انجام تحقیقات و مقالات علمی و داشتن پایگاه های علمی معلم برتر انتخاب و به همه ی استان ها ابلاغ شده است.

پارساپور همه ی ۲۸ هزار و۲۰۰ نفر معلم سطح استان را معلم برتر دانست و اظهارداشت: با توجه به ضوابط و محدودیت در انتخاب معلمان برتر در سراسر کشور، ۴۲ تن در سطح استان به عنوان معلم برتر انتخاب شوند که ۱۳ نفر زن و ۲۹ نفر دیگر مرد  بوده که این افراد از تمام مناطق استان و نواحی شهر کرمانشاه ، انتخاب شده اند، اما آنچه که باعث شادی معلمان می شود تلاش دانش آموزان در چا رچوب کلاس درس برای فراگیری حرکت به سوی آینده ی روشن و تعالی است.

او تصریح کرد: در صورت عدم انگیزه دانش آموزان به تحصیل سایر دستگاه های متولی با مطالعه ی  مباحث عمیق جامعه شناختی به دلیل  عدم انگیزه  دانش آموزان به درس بپردازند و به بیان راهکارهای موثر در این زمینه برای  معلمان بپردازند چراکه معلم در کنار تعلیم با تربیت موارد انسانی و الهی متربیان خویش را آگاه می کند.

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان، معلم را بالاترین عنصردرنظام تعلیم وتربیت بر شمرد و گفت : معلم دوره ی عظیم تعلیم وتربیت فرهنگ دانش آموزان را به جلو برده و راهبر ی می کند، و اگر با انگیزه ی تمام وارد عرصه ی معلمی شوند خروجی آن دانش آموزانی امید آفرین و اثر گذار می شوند، و به راحتی می توان به آینده ی کشورمان امیدوار شدچراکه آینده ی روشن  دردست کسانی است که خوب تربیت شده اند.

پارساپور بابیان اینکه معلمان باید مورد تکریم واقع شوند و از حاشیه نظام فر هنگی به متن بیایند، افزود : مردم باید باور کنندکه آینده ی کشور در دستان معلمان است، چراکه با اجرا و نهادینه ساختن برنامه های مفید می تواند خروجی خوبی داشته باشدودر غیر این صورت آینده ی کشور درهاله ای از ابهام قرار می گیرد.

وی اظهارداشت: دولتمردان در سال های گذشته در جهت رفاه معیشتی فرهنگیان، قدم هایی برداشته اما کافی نبوده است و معلمان افراد شریف و کم توقعی هستند که بدون هیچ چشم داشتی وظیفه ی تعیلم و تربیت دانش آموزان را انجام می دهند، و همین ۲۸ هزارو ۲۰۰نفر ی فرهنگیان استان می توانند در ابعاد سیاسی، اجتماعی و اقتصادی اثر گذار باشندو  ابعاد آن را از وجوه منفی به مثبت تغییر و سخنان آنان در طول خدمت بر  مربیان اثر گذار باشد.
گفتگو از حدیث جمشیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار