کد خبر: ۴۴۹۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۳ 28 June 2017
نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با هشدار نسبت به کاهش آب رودخانه کارون،گفت: بسیاری از اقدامات عمرانی در خوزستان کارشناسی شده نبوده و این بر محیط زیست منطقه تأثیر گذاشته است.

هدایت الله خادمی درخصوص کاهش آب کارون،اظهار داشت : میزان آبی که از اهواز عبور می کند، تا حدی کاهش پیدا کرده که خشک می شود، ضمن اینکه آب موجود هم به دلیل سرریز فاضلاب ها نامطبوع می باشد؛ البته آب شرب مردم اهواز هم از همین آب تامین می شود.

نماینده مردم ایذه و باغملک درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه کاهش آب کارون دلایل مختلفی دارد، افزود: مهم ترین دلیل سدسازی های بی رویه و بردن آب از سرچشمه کارون برای بسیاری از استان ها است در صورتی که از گذشته قرار نبوده که پتروشیمی و یا صنایع آب بر در آنجا ساخته شود.

وی با انتقاد از اینکه بسیاری از صنایع در استان ها در نقاط خشک تاسیس می شود، عنوان کرد : برای تامین آب این صنایع از کارون استفاده می کنند که میزان آن در مقاطع مختلف کاهش پیدا کرده است، در گذشته کارون مرکز آبادانی در کشور بود؛ اما در حال حاضر خشک شده است، همچنین در اثر انباشت گل و لای این مکان باید لایروبی گردد که تا الان صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه جلوگیری از ورود فاضلاب و جلوگیری از سرشاخه گرفتن باعث جان گرفتن کارون خواهد شد، افزود : اگر رویه های گذشته ادامه پیدا کند، به طور قطع سرنوشت کارون هم همانند دیگر تالاب ها و رودخانه های دیگر کشور می شود، در سد سازی غیراصولی همه دولت ها دخالت دارند، هرچند روال قانونی را درساخت طی کرده است؛ اما این سدها مطابق با منافع ملی و مردم نیست.

رهیاب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار