معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان ایلام گزارشی از روند بهبود وضعیت اقتصادی خانواده های نیازمند و مددجوی این نهاد که به دنبال طرح توانمندسازی این نهاد صورت گرفته است را ارائه کرد.
کد خبر: ۴۷۰۲۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰ 31 July 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ روح اله سلیمانی بیان کرد: در رویکرد تحولی نوین امداد برجستگی گفتمان توانمندسازی و توجه جدی تر به موضوع خوداتکایی خانواده ها ، هماهنگ با تقویت ورشد ایمانی و اعتقادی  نیازمندان مورد تأکید بسیار قرار گرفته است.
 
وی افزود: اکنون که بیش از  دو سال از ابلاغ اساسنامه جدید این نهاد میگذرد، با اقدامات شایسته هیأت محترم امنا امداد مرکز، ریاست محترم امداد و معاونت محترم اشتغال و خودکفایی و نیز مدیرکل امداد استان ایلام، رونق مشهود اقتصادی  و تغییرات مؤثر و مثبتی در جریان زندگی بسیاری از خانواده ها ، همراه با اعتلای ارزش های انسانی و کرامت بخشی به آنان ، احیاء جایگاه اجتماعی نیازمندان توأم با حضور جدی آنان در تحقق اقتصاد مقاومتی ، رونق تولید و ترویج فرهنگ کار و تلاش در جامعه عزتمندی را برای خانواده ها در این استان به ارمغان آورده است .
 
وی با اشاره به گوشه ای از  اقدامات برجسته این نهاد در زمینه اشتغال وتوانمندسازی خانواده ها گفت: افزایش دو برابری تخصیص تسهیلات قرض الحسنه اشتغال و خودکفایی سهم نیازمندان از جمله اقداماتی است که امسال با تعامل و هماهنگی با دولت ونمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در بودجه سال 1396 این نهاد لحاظ شده  است.
 
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد ایلام افزود: در سال 95 نیز زمینه جذب صد درصدی اعتبارات ابلاغی از محل اعتبارات قرض الحسنه فراهم شد که تأثیر  بسیار زادی در  رونق اقتصاد خانواده های مددجوی این استان داشت.
 
 سلیمانی افزود: انعقاد تفاهم نامه واگذاری تراکتور و ادوات کشاورزی با  شرکت تراکتور سازی با اعمال  تخفیف  و  تسهیل در شرایط واگذاری و تأمین منابع مالی مورد نیاز یکی دیگر از  اقدامات امداد در زمینه توانمندی خانواده بوده که در سال گذشته محقق شد.
 
وی در ادامه گفت: انعقاد تفاهم نامه چند جانبه واگذاری وسیله نقلیه حمل بار  با بانک سینا به عنوان تأمین کننده منابع مالی، بنیاد علوی تأمین کننده یارانه بخشی از سود و کار مزد تسهیلات بانکی و شرکت زامیاد  جهت اعمال تخفیف 4 درصدی  و تحویل خودرو کار از جمله دیگر اقدامات برجسته این نهاد در زمینه اشتغال زایی بوده کهبسیار مورد استقبال نیازمندان خصوصاً در روستاها قرار گرفت.
 
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد ایلام  در ادامه گفت: در زمینه تأمین وسیله نقلیه کاری برای خانواده های مددجو ، انعقاد تفاهم نامه سه جانبه واگذاری وسیله نقلیه حمل بار ، با صندوق کار آفرینی امید جهت تأمین منابع مالی  و شرکت زامیاد جهت اعمال تخفیف 7 درصدی از جمله دیگر اقدامات امداد بوده است.
 
سلیمانی همچنین گفت: انعقاد تفاهم نامه احداث نیروگاههای خورشیدی  با وزارت نیرو و سازمان بهره وری انرژی و انرژی های تجدیدپذیر ایران (سابتا) به عنوان تأمین کننده منابع مالی  و خرید تضمینی  برق تولیدی یکی دیگر از طرحهای اشتغال زایی این نهاد بود که با استقبال خوب متقاضیان مواجه شده و در آینده می تواند یکی منبع درآمدی بسیار خوب برای مددجویان باشد.
 
وی همچنین گفت:  امداد استان ایلام در سال 1395 با جذب صددرصدی اعتبارات قرض الحسنه اشتغال ابلاغی ، موفقیت در جذب سهمیه های  مکانیزاسیون، خودروهای حمل بار (وانت زامیاد) بیش از سهمیه های اولیه ابلاغی به استان ، معرفی و اجرای طرح های اشتغال زایی پایدار موفق گردیده است که رتبه اول ایجاد کسب وکار های خرد و روستایی ، رتبه اول انجام تعهدات ایجاد اشتغال به استانداری ، رتبه اول ثبت اشتغال های ایجاد شده در سامانه رصد  را در بین دستگاه های اجرایی  کسب نماید.
 
 معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد ایلام ادامه داد: این موضوع موجب ارتقاء جایگاه امداد به عنوان یک دستگاه مؤثر در تحقق شعار اقتصاد  مقاومتی و حضور فعال در کارگروه توسعه اشتغال استان گردیده، به نحوی که هیچ جلسه ی کارگروهی در این استان تشکیل نمی شود مگر با حضور و نقش آفرینی امداد و ریاست استاندار محترم  ایلام./م
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار