معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد مازندران گفت: ۸۰۰بیمار صعب العلاج در مازندران خدمات حمایتی دریافت می کنند.
کد خبر: ۴۷۳۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸ 05 August 2017
به گزارش تابناک : محمدکوچکی با بیان اینکه هزار و ۸۰۰ نفر بیمار صعب العلاج و خاص در استان زیرحمایت این نهاد قرار دارند، اظهار کرد: این نهاد خدمات مختلف بهداشتی و درمانی را در قالب هزینه نگهداری، هزینه لوازم پزشکی، تجهیزات توانبخشی، ارتقای شاخص‌های بهداشتی و پرداخت فرانشیز هزینه‌های بستری به بیماران تحت پوشش ارائه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ۹۶۸ میلیون ریال برای بیماران صعب العلاج و زمینگیر طی سه ماهه نخست سال جاری هزینه شده است، تصریح کرد: کمیته امداد از بیماران خاص و صعب العلاج زیرحمایت با هدف تامین حداقل هزینه های درمان و کاهش  فشارهای روحی  و  اجتماعی این قشرآسیب پذیر  به صورت ویژه و همه جانبه حمایت می کند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد مازندران با بیان اینکه کمیته امداد با برنامه ریزی های دقیق تمامی نیازهای بیماران نیازمند را شناسایی کرده تا با کمک خیران هزینه های درمان آنها را به حداقل برساند، تصریح کرد: در مجموع ۴۰۰ مرکز درمانی، بیمارستان، آزمایشگاه، پاراکلینیک، داروخانه و پزشکان طرف قرارداد کمیته امداد استان مازندران بوده و با این نهاد همکاری دارند.

کوچکی درباره طرح مراقبت در منزل افراد مورد حمایت و بیماران کمیته امداد خاطرنشان کرد: این نهاد برای نگهداری از بیماران زمینگیر ساکن در مناطق محروم ماهانه یک میلیون ریال هزینه نگهداری به خانواده آن ها پرداخت می کند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد مازندران با بیان اینکه برای مددجویان کلاس های آموزش بهداشت برگزار می‌شود، گفت: برگزاری کلاس های آموزش بهداشت و بهسازی سرویس بهداشتی و حمام این بیماران از جمله اقداماتی است که به منظور ارتقای شاخص های بهداشتی مددجویان انجام می شود.

وی با بیان اینکه به مناسبت دهه کرامت با ۲۶۸ نفر از بیماران صعب العلاج دیدار شد، افزود: این دیدار با مشارکت آستان قدس رضوی و با هدف تکریم و دلجویی از آنان انجام شد.

کوچکی گفت: با مشارکت آستان قدس رضوی با بیماران صعب العلاج تحت حمایت کمیته امداد در شهرستانهای رامسر، تنکابن، عباس آباد، چالوس، نوشهر، نور و محمودآباد دیدار و به هریک از بیماران سبد غذایی شامل گوشت، حبوبات، خرما، ماکارانی، روغن وغیره به ارزش یک میلیون ریال اهدا شد.





منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار