از تمام ظرفیت فرهنگی مساجد البرز استفاده نمی شود
هم اکنون مساجد البرز فقط جوابگوی 20 درصد مردم استان است و افزایش نرخ جمعیت در این استان می‌طلبد که ساخت مساجد در استان البرز با رشد همراه شود.
کد خبر: ۴۸۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۹ 15 June 2015
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی در مساجد تأکید کرد و گفت: مساجد بهترین مکان برای حضور جوانان و اجرای برنامه‌های فرهنگی به منظور مقابله با هجمه‌های دشمنان است.
حجت الاسلام و المسلمین سید عباس مسعودی ظهر امروز در جشنواره ملی پورتال مساجد استان البرز اظهار کرد: مساجد می‌تواند به عنوان مکانی برای فعالیت‌های فرهنگی نیز محسوب شود و باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود بتوانیم فعالیت‌های فرهنگی را در سطح استان ارتقا دهیم.
وی با بیان اینکه هم اکنون مساجد البرز فقط جوابگوی 20 درصد مردم استان است، افزود: افزایش نرخ جمعیت در این استان می‌طلبد که ساخت مساجد در استان البرز با رشد همراه شود.
این مسئول با تأکید بر اینکه مشارکت‌های مردمی در ساخت مساجد ضروری است بیان داشت: اگر واگذاری زمین برای ساخت مساجد از سوی مسئولان صورت گیرد مطمئن هستیم که مردم در ساخت مسجد مشارکت خواهند داشت.
مسعودی تأکید کرد: یکی از مهمترین اقدامات فراهم کردن بسترهای لازم برای حضور بیشتر مردم در مساجد است.
وی افزود: در این راستا باید فضایی را ایجاد کنیم که مردم با استقبال بیشتری در این مکان حاضر شوند.
این مسئول با بیان اینکه باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که تمام محلات دارای یک مسجد باشند گفت: هم اکنون برخی از محلات این استان فاقد مسجد هستند و این نیازمند یک بازنگری درست از سوی مسئولان است.
مسعودی خاطرنشان کرد: نباید به مساجد تنها به برگزاری نماز جماعت با برگزاری مراسم‌های مختلف از جمله عزاداری‌ها نگاه کنیم بلکه با اقدامات فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌های جوانان در حوزه فرهنگی می‌توانیم این قشر را بیش از پیش برای حضور در مساجد تشویق و ترغیب کنیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به اینکه راه‌اندازی پورتال ملی مساجد از چند سال پیش در کشور آغاز شده است، افزود: این سامانه با هدف ارتباط با مردم محلات و پاسخگویی به سئوالات شرعی فعال شده است.
وی با اشاره به اینکه این طرح هم اکنون در استان البرز نیز اجرایی شده است ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده طی یک برنامه پنج ساله تمامی مساجد استان البرز زیرپوشش پورتال مساجد قرار خواهند گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار