تابناک تهران - مسابقه والیبال ایران و امریکا از سری مسابقات لیگ جهانی با پیروزی 3 بر صفر شیرمردان ایران در ورزشکاه 12هزار نفری آزادی پایان یافت. مسابقه‌ای که اتفاقات مهمی را در دل خود داشت از اهدای گل بازیکنان کشور به امریکایی‌ها تا شکستن دوربین صدا و سیما و مخابره خبری به نقل از آ اف پ بر روی خط خبری واحد مرکزی خبر از عدم آزادی زنان برای ورود به آزادی و برخورد با خبرنگارانی که کارت داشتند.
کد خبر: ۴۹۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۲ 19 June 2015
"آهای خوشگل عاشق "آزادی را به هم ریخت

فریدون آسرایی آهنگ معروف خودش را قبل از آغاز بازی والیبال ایران و آمریکا اجرا کرد.

به گزارش خبرآنلاین؛فریدون آسرایی خواننده پاپ ایران با حضور در سالن 12 هزار نفری آزادی قطعه معروف خودش"آهای خوشگل عاشق"را اجرا کرد تا هواداران را به وجد بیاورد.

آنها با روشن کردن چراغ های تلفن همراه خودشان آسرایی را در خواندن این آهنگ همراهی کردند.

حمید فرخ نژاد تماشاگر ویژه بازی ایران و آمریکا

حمید فرخ نژاد،بازیگر محبوب سینما هم یکی از تماشاگران ویژه والیبال ایران و آمریکا است.او تقریبا عضو ثابت بازی های تیم ملی است و در بیشتر مسابقات ایران در سال های قبل حضور داشته  است.

ستگ تمام هواداران در ورزشگاه آزادی

هواداران تیم ملی والیبال بی امان ملی پوشان را تشویق می کنند.

به گزارش خبرآنلاین؛بازیکنان دو تیم ایران و آمریکا در حالی وارد زمین شده اند که هواداران واقعا برای آنها سنگ تمام گذاشته اند.

ابتدا تیم ایران وارد زمین شد که هم زمان با ورود آنها سالن آزادی منفجر شد.این در حالی است که چند دقیقه پس از ایرانی ها هم بازیکنان آمریکا وارد سالن شدند که هواداران ایرانی آنها را هم تشویق کردند.

نکته اینجاست که صدای تشویق هواداران آنقدر بلند است که اجازه نمی دهد صدا به صدا برسد.جالب تر اینکه "جان اسپرو"سرمربی تیم ملی آمریکا برای دقایقی بی خیال تمرین شاگردانش شده بود و داشت هواداران ایرانی و تشویق آنها را تماشا می کرد.

شاخه های گل رز ؛پیام صلح طلبی ملی پوشان ایران به آمریکایی ها

به یاد شهدای هسته ای شاخه های گل به بازیکنان آمریکایی اهدا شد؛ این گفته گزارشگر بازی ایران و آمریکا بود.

به گزارش خبرآنلاین؛ این شعار سیاسی کشورمان را که ما با مردم آمریکا جنگی نداریم و اختلاف مان با سیاست های خصمانه سیاست مداران این کشور است را ملی پوشان والیبال ایران در زمین مسابقه معنی کردند. اگر هنوز کشتی گیران بزرگ این کشور از بازی در ایران می گویند و اگر ملی پوشان فوتبال شان بازی با تیم های ملی فوتبال مان را در یاد دارند ، حالا یاد بازی والیبال در ایران هم در ذهن مردم شان می ماند.

جایی که آنها در زمین از سوی هزاران ایرانی ، قبل زا بازی تشویق شدند و شاخه های گل رز از ملی پوشان هدیه گرفتند. آیین مسابقه به طور کامل به اجرا در آمد و اگرچه در حین پخش گزارش بازی برای لحظاتی صدای فرستنده تلویزیونی به مشکل خورد و با این ایراد فنی بخش هایی از سرود ملی شان پخش نشد اما آمریکایی ها بی شک تجربه بازی در ایران و میزبانی مردم ایران را دریاد خواهند داشت. بازی سخت جلوی این همه هوادار عاشق . آنها دیگر شعارهای ضدایرانی که در کشورشان می شنوند را در یاد نخواهند داشت و پیام صلح طلبی را از مردم ایران به گوش شان شنیده اند و با چشم شان دیده اند.

معروف، همه کاره تیم!

سعید معروف کاپیتان تیم ملی والیبال امشب موتور اصلی تیم است.

به گزارش خبرآنلاین؛ پاسور اول تيم ملي واليبال با این كه در نشست خبري قبل از بازي گفته بود بختی براي برد آمريكا نداريم اما امشب كارستان كرد.

او با پاس هاي فوق العاده اش نشان داد مغز متفكر تيم ايران است. همه كار كاپيتان سعيد به پاس و هدايت همقطارانش در زمين و امتياز آوري با شگردهايش ختم نمي شد و او حتي قبل از شروع بازي و در تايم اوت ها به كواچ سرمربي هم مشاوره مي داد. 

مشاوره اي كه بي تاثير در پيروزي ست اول با نتيجه ٢٥-١٩ ايران نبود.

درخواست جالب گوینده ورزشگاه از تماشاگران والیبال

گوینده سالن 12 هزار نفری آزادی از هواداران می خواهد تا یک لحظه هم آرام ننشینند.

به گزارش خبرآنلاین؛در حالی که فاصله امتیازی ایران و آمریکا در "ست"دوم 4 امتیاز بود گوینده سالن 12 هزار نفری آزادی از تماشاگران می خواست تا بیشتر تیم را تشویق کنند.

تماشاگران که روزه بودند و افطار خودشان را در سالن باز کردند از ساعت ها قبل به آزادی آمده بودند و تیم را تشویق می کردند.جالب اینجاست که گوینده می گفت:«در فاصله امتیازی حساسی هستیم،کمک کنید امتیازهای بیشتری بگیریم.»

او از ابتدای بازی بارها و بارها هواداران را تشویق می کرد تا یک لحظه هم آرام و قرار نداشته باشند.

حرکت عجیب مهدوی پس از تعویض با سعید معروف / چرا او تابلوی تعویض را شکاند؟

بعید است که مهدی مهدوی از روی عمد این کار را انجام داده باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛مهدی مهدوی بازیکن تیم ملی والیبال ایران پس از اینکه با سعید معروف تعویض شد حرکتی انجام داد که البته بعید به نظر می رسد این حرکت را از روی عمد انجام داده باشد.

او پس از اینکه بیرون آمد تابلوی تعویض را به پایش کوبید که باعث شد این تابلو شکسته شود.البته دلیل این اتفاق مشخص نیست چون بدون شک مهدوی بازیکنی نیست که به خاطر تعویض شدن و نشستن روی نیمکت این کار را انجام بدهد.

حضور مدافع پرسپولیس و سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری

مدافع تیم فوتبال پرسپولیس برای تماشای دیدار تیم‌های ایران و آمریکا در لیگ جهانی به سالن آزادی رفت.

به گزارش فارس، تیم ملی والیبال کشورمان در هفتمین دیدارش در لیگ جهانی از ساعت 21 در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران به مصاف آمریکا رفت که ست اول این مسابقه با نتیجه 25 بر 19 به سود ایران به پایان رسید.

* سعید معروف، شهرام محمودی، میلاد عبادی‌پور، سیدمحمد موسوی، عادل غلامی و مجتبی میرزاجانپور ترکیب اولیه ایران در این مسابقه را تشکیل می‌دادند.

* خبرنگاران حاضر در سالن برای ارسال اخبار خود با مشکل اینترنت مواجه بودند.

* بهنام محمودی، حسین توکلی سرمربی تیم ملی وزنه برداری و محسن بنگر مدافع تیم فوتبال پرسپولیس در سالن حضور داشتند.

* رئیس فدراسیون والیبال آمریکا به جایگاه ویژه نرفت و از کنار زمین بازی را تماشا می‌کند.

* میرزاجانپور در 2 صحنه باعث امتیاز گرفتن تیم آمریکا شد که در این لحظه سعید معروف به نیمکت تیم ملی اشاره کرد که این بازیکن تعویض شود و جالب اینکه میرزاجانپور بلافاصله تعویض شد.

* موسی سلامت، جانباز پرسپولیسی که همواره در مسابقات لیگ برتر فوبتال حضور دارد هم در کنار زمین حضور داشتند.

* با وجود اینکه خبرنگاران خانم را به داخل سالن راه نداده بودند، اما جایگاه خبرنگاران از افراد مختلف پر شده است.

* فرهاد ظریف که در ترکیب 12 نفره قرار نگرفته با لباس شخصی کنار زمین حضور داشت.

ادای احترام تماشاگران به شهدای گمنام و ادامه درگیری‌ها پشت در سالن

به گزارش  فارس، دیدار تیم‌های ایران و آمریکا در لیگ جهانی والیبال در حالی از ساعت 21 امشب در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران آغاز شده بود که تعداد زیادی از تماشاگران با وجود داشتن بلیت موفق به حضور در سالن نشدند و پشت در مانده‌اند.

تجمع تماشاگران در پشت در سالن باعث ایجاد درگیری‌هایی بین آنها و ماموران حراست ورزشگاه شده است به طوریکه ماموران نیروی انتظامی مجبور به دخالت شدند و از تماشاگران خواهش کردند محترمانه ورزشگاه را ترک کنند. چرا که مسئولیت داشتن بلیت آنها با نیروی انتظامی نیست.

* تماشاگران حاضر در سالن 12 هزار نفری نسبت به ساحت 275 شهید گمنام ادای احترام کردند.

*تماشاگران با امکانات محدود روزه خود را در سالن باز کردند.

آ اف پ/ مقامات ايراني به زنان اجازه حضور در مسابقه واليبال با امريکا را ندادند Submit

به گزارش خبرگزاری فرانسه از تهران، بنا بر اعلام فدراسیون والیبال ایران ، مقامات این کشور به زنانی که دارای بلیط مسابقه والیبال روز جمعه بین ایران و امریکا بودند به رغم اینکه اجازه لازم را برای این کار داشتند اجازه ورود به ورزشگاه را ندادند.

فدراسیون والیبال ایران به حدود 200 خانم منتخب اجازه مخصوص داده بود تا در این مسابقه که در چارچوب لیگ جهانی والیبال در تهران برگزار می شود حضور پیدا کنند.

‌رضا حسنی خو رئیس حراست وزارت ورزش گفت این بلیط ها برای « اعضای خانواده بازیکنان ، حامیان تیم مهمان و مقامات اجرایی » اختصاص یافته است. اما یک مقام فدراسیون فوتبال ایران به خبرگزاری فرانسه گفت این اجازه نامه ها با سازمانهای امنیتی در محل هماهنگ نشده بود و بنا بر این این زنان اجازه ورود به استادیوم را پیدا نکردند.

مقررات مربوط به ممنوعیت حضور زنان در ورزشگاهها از زمان انقلاب اسلامی سال 1979 ایران به اجرا درآمده است و رسما گفته می شود که هدف از آن حفاظت از زنان در مقابل رفتارهای زشت هواداران مرد تیم هاست.

دولت حسن روحانی رئیس جمهور ایران با وجود مخالفت محافظه کاران مذهبی تلاش می کند تا این محدودیت ها را کاهش دهد. اخیرا گروهی از زنان یک مسابقه بسکتبال مردانه را در یک بخش جدا شده ورزشگاهی در تهران تماشا کردند. محمد رضا داورزنی رئیس فدراسیون فوتبال ایران گفت بلیط های مسابقه روز جمعه « به علت اعتراضها» یی که او توضیحی در مورد آنها نداد اعتبار ندارد.

داورزنی افزود :« ما امیدواریم که این مسئله در آینده حل شود.»

روحانی در آوریل سال 2014 تصدیق کرد که « کمبودهایی در زمینه حقوق زنان و برابری جنسیتی وجود دارد » و تصدیق این مسئله را که « زنان همپای مردان هستند و هر دو آنها برابرند » خواستار شد.

اما اقدامات دولت در جهت اصلاحات به موانعی برخورد کرده است و همین امر شکاف بین محافظه کارانی را که نگران حفظ سنت های اسلامی هستند و دیگرانی که گشایش بیشتر فضا را خواستارند برجسته کرده است.

در ماه نوامبر فدراسیون بین المللی والیبال اعلام کرد تا زمانی که زنان اجازه حضور در ورزشگاهها را پیدا نکنند به ایران اجازه نخواهد داد میزبان رویدادهای ورزشی بین المللی باشد.

* تعدادی از بانوان نیز در سالن 12 هزار نفری ورزشگاه آزادی تهران حضور دارند و این مسابقه را از نزدیک تماشا می‌کنند.

* در یک صحنه که مربی آمریکا به تصمیم داور معترض بود، سعید معروف در مجادله داور و سرمربی آمریکا دخالت کرد که با تذکر جدی داور مبنی بر عدم دخالت در کارش مواجه شد.

*در جریان بازی یک تماشاگر قصد ورود به داخل زمین را داشت که مانع وی شدند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار