در شش ماه نخست امسال ۲۶ میلیارد ریال دارو و مکمل‌های ورزشی تقلبی در شیراز کشف و معدوم‌سازی شد.
کد خبر: ۵۱۴۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۴ 24 October 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:مهدی خسروی مدیر فرآورده‌های طبیعی و مکمل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه این دارو‌ها و مکمل‌های ورزشی تقلبی از چندین انبار توزیع و پخش با حمایت دادگستری استان فارس و با همکاری ماموران پلیس مبارزه با قاچاق نیروی انتظامی فارس کشف و جمع‌آوری شده است، گفت: این دارو‌ها شامل دارو‌های سقط جنین، مخدر و محرک‌های مغزی، مکمل‌های چاقی و لاغری و دارو‌های جنسی بوده است.

وی افزود: این دارو‌ها و مکمل‌ها اغلب در کارگاه‌های زیر زمینی و کشور‌های همسایه به صورت تقلبی تهیه و در اختیار افراد قرار داده می‌شود. بخش عمده دارو‌های تقلبی از کشور‌های پاکستان، عراق و امارات وارد ایران می‌شود که این موضوع یک تجارت پرسود برای سود‌جویان به شمار می‌رود.

خسروی ادامه داد: در یک مورد از ساخت دارو‌های این کارگاه از پودر شیر، دارو‌های روان‌گردان و کاکائو برای تهیه قرص‌های انرژی‌زا و چاقی استفاده شده که آن را با مبلغ‌های بسیار گزاف به عنوان دارو‌های خارجی به فروش می‌رساندند.

وی بیان کرد: یکی از اقدامات دستگاه‌های نظارتی و قضایی برای کاهش میزان دارو‌های تقلبی اجرای طرح کنترل اصالت و سلامت محصولات سلامت محور است که براساس آن روی دارو‌ها برچسب اصالت نصب می‌شود تا مردم با اطمینان بیشتری از این دارو‌های دارای برچسب استفاده کنند.

خسروی با اشاربه معرفی مرکز مشاوره‌ای و اطلاع‌رسانی دارو، اظهار داشت: شهروندان می‌توانند با استفاده شماره تلفن‌های ۱۴۹۰،۳۲۳۳۱۰۱۷ درباره تهیه و استفاده هر گونه دارو‌های ورزشی و رژیمی مطلع شوند.

گفتنی است صبح چهارشنبه تمامی این دارو‌های قاچاق و تقلبی درمناطق غیر مسکونی سایت صدرا امحا می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار