تاکید استاندار بر لزوم ارتقا کیفیت مصالح ساختمانی تولیدی در فارس استاندار فارس گفت: شورای فنی یکی از مهم‌ترین مجموعه‌های استان محسوب می‌شود که همه اعضای کارگروه‌های آن باید در تصمیم سازی و تصمیم گیری‌ها مشارکت داشته باشند.
کد خبر: ۵۱۴۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۹ 24 October 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:اسماعیل تبادار استاندار فارس در جلسه شورای فنی استان، راهبری و سیاستگذاری را از وظایف اصلی این شورا دانست و گفت: شورای فنی باید سیاست و فرایند‌هایی را تعریف کند که دستگاه‌های اجرایی بتوانند بر اساس آن، وظایف خود را به نحو مطلوب انجام دهند.

وی، تولید کنندگان مصالح ساختمانی استاندارد را حافظان منافع ملی و دستگاه‌های اجرایی دانست و افزود: تاکید بر بهبود کیفیت تولید مصالح ساختمانی به منظور کمک به دستگاه‌های اجرایی و بالابردن کیفیت و اطمینان در اجرای طرح‌های عمرانی صورت می‌گیرد و باید تلاش شود مصالح با کیفیت بالا در استان تولید شود تا از اعتبارات اندک عمرانی، بهترین استفاده صورت گیرد.

تبادار ادامه داد: واحد‌هایی که تولیدات استاندارد دارند به کارفرمایان و مصرف کنندگان معرفی و واحد‌های متخلف تولید کننده مصالح ساختمانی که استاندارد‌های لازم را رعایت نمی‌کنند، پس از تذکرات قانونی، راهنمایی لازم و دادن فرصت کافی، در صورت تداوم تخلف، باید تعطیل شوند.

استاندار فارس پیمانکاران را نیز بازوان اجرایی دولت در اجرای طرح‌های عمرانی دانست و ابیان کرد: باید بکوشیم تا پیمانکارانی قوی و توانمند برای اجرای طرح‌های عمرانی استان انتخاب شوند و فعالیت مثبت آنان مورد تشویق قرار گیرد و تنگنا‌ها و مشکلات آن‌ها رفع شود.

تبادار آموزش را از مهم‌ترین موضوعات در شورای فنی استان دانست و گفت: آموزش در زمینه تولید مصالح استاندارد، آموزش پیمانکاران و عوامل اجرایی، آموزش کارشناسان و آموزش کارگروه‌های شورای فنی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود اهمیت جلب و جذب سرمایه گذاری در استان را یادآور شد و افزود: اداره کل استاندارد باید تلاش کند در فرصت زمانی مناسب و مشخص، پاسخ استعلام‌های لازم را به دستگاه‌های اجرایی بدهد تا زمینه فعالیت سرمایه گذاران و ایجاد اشتغال در استان فارس بیش از گذشته فراهم شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار