استان اردبیل به عنوان استان برتر و برگزیده قرآنی کشور معرفی شد.
کد خبر: ۵۳۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹ 26 June 2015
به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ، در همایشی که به همت شورای توسعه فرهنگ قرآنی شورای عالی انقلاب فرهنگی در پژوهشگاه فرهنگ ، هنر و معماری برگزار شد استان اردبیل به عنوان استان برگزیده و برتر کشوری در حوزه فعالیت های قرآنی معرفی و تندیس این همایش به استاندار اردبیل اهدا شد.

مجید خدابخش استاندار اردبیل در این همایش به عنوان نماینده استانداران به طرح و بیان برخی از نقطه نظرات خود در زمینه فعالیت های قرآنی در سطح کشور پرداخت.

قائم مقام رییس و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی نیز در این همایش گفت: منظور از این پایش مراقبت و نظارت بر انطباق مسیر فعالیت های قرآنی و برون داده ای آن با اهداف ، الزامات و راهبردهای منشور توسعه فرهنگ قرآنی به عنوان سند راهبردی علوم قرآنی کشور است.

حجت الاسلام حمید محمدی یکی از وظایف این شورا را بررسی و بازنگری ماموریت ها و وظایف قرآنی دستگاه های دولتی و عمومی، شوراها و ستادها و سایر مجامع قرآنی ذکر کرد.

او برگزاری اولین همایش معرفی دستگاه ها و استان های برتر قرآنی را در راستای اعلام نتایج و اطلاعات به دست آمده در روند پایش دانست و افزود: این روند در سال های آینده

نیز ادامه خواهد داشت.

وی دهه جاری را به عنوان دهه چهارم فعالیت های قرآنی، پس از دهه های تبرک جویی ، توسعه فعالیت های قرآنی و سازماندهی و ساختارسازی قرآنی، دهه توسعه رویکرد راهبردی خواند.

وی همچنین با اشاره به مورد پایش قرار گرفتن فعالیت های قرآنی 20 دستگاه و 18 استان در مرحله اول گفت: هر چند مطلوب ما در همین مرحله نیز پایش بیش از 30 دستگاه و همه استان های کشور بود اما در مجموع توانستیم از میان دستگاه ها سازمان صدا و سیما با تاکید بر رادیو قرآن ، سازمان تبلیغات اسلامی ، وزارت ارشاد ، شورای عالی قرآن ، وزارت علوم ، وزارت آموزش و پرورش ، سازمان اوقاف و امور خیریه ، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها ، شبکه قرآن و معارف سیما ، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ، جهاد دانشگاهی ، وزارت ورزش و جوانان ، حوزه علمیه خواهران ، نیروی انتظامی، وزارت دفاع، نمایندگی ولی فقیه در سپاه، بنیاد شهید و امور ایثارگران، ارتش جمهوری اسلامی ، جامعة المصطفی العالمیه و مرکز طبع و نشر قرآن کریم مورد پایش قرار دهیم.

حجت الاسلام محمدی از استان های اردبیل ، بوشهر ، مرکزی ، خراسان رضوی ، کرمان ، کرمانشاه ، مازندران ، هرمزگان ، همدان ، آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، اصفهان ، البرز ، خراسان جنوبی ، سمنان ، فارس ، قزوین و کردستان به عنوان استان های مورد پایش قرار گرفته نام برد.

در این همایش شوراهای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی استان های اردبیل ، بوشهر ، آذربایجان شرقی ، مرکزی و خراسان رضوی در بخش استان های قرآنی برتر معرفی و مورد تکریم قرار گرفتند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار