معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین از انتشار گزیده نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن این استان خبر داد و گفت: این مجموعه گزیده ای از نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395 استان است.
کد خبر: ۵۵۵۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰ 22 January 2018

 به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی، سید منوچهر حیاتی افزود: این گزیده در راستای ارائه آمارهای صحیح و به منظور رفع نیازهای آماری تصمیم گیران، برنامه ریزان، پژوهشگران و فعالان اقتصادی توسط معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی تهیه شده و در پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی به نشانیwww.ghazvin.mporg.ir قابل دسترسی است
وی اظهار کرد: سرشماری عمومی نفوس ومسکن با ارائه آمار و اطلاعات صحیح درباره اندازه، ساختار و ویژگی های جمعیت از جمله منابع اصلی برنامه ریزی در زمینه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به شمار می رود.
وی افزود: سرشماری عمومی می تواند با ترسیم وضعیت موجود، ابزار مناسبی را برای تهیه برنامه های توسعه در اختیار برنامه ریزان، سیاستگزاران و مسئولان قرار دهد.
حیاتی گفت: سرشماری نفوس و مسکن به دلیل ارائه چارچوب های لازم برای اجرای طرح های آمارگیری نمونه ای در حوزه های مربوط به جمعیت و خانوار یکی از ارکان اصلی و زیربنایی نظام آماری کشور به شمار می رود.
وی ادامه داد: از سال 1355 تا 1385 سرشماری عمومی نفوس و مسکن در ایران به موجب قانون هر 10 سال یکبار و از 1385 به بعد هر 5 سال یک بار اجرا شده است .
نخستین سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1335 به وسیله اداره آمار عمومی و سرشماری های بعدی در سالهای 1345 تا 1390 توسط مرکز آمار ایران اجرا شده است .
هشتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان هم زمان با سراسر کشور در تاریخ سوم مهر ماه سال1395 اجرا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار