محمدرضایی خبرداد:
تابناک: عضو کمیته آب، کشاورزی و محیط زیست ذیل مجمع نمایندگان استان اصفهان زنده بودن و جاری بودن همیشگی و دائمی زاینده رود را مطالبه مردم استان اصفهان و تمامی مردم ایران دانست.
کد خبر: ۵۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۷ 17 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از حوزه هنری اصفهان، حسین محمدرضایی اظهار داشت: جشنواره ملی فیلم و عکس جلوه های آب باید تاثیرگذار باشد.

وی با بیان این مطلب افزود: این موضوع برعهده ماست که بازتاب این جشنواره را که در اصفهان برگزار می‌شود رسانه ای کنیم.

عضو کمیته آب، کشاورزی و محیط زیست ذیل مجمع نمایندگان استان اصفهان ادامه داد: برخی از فیلم‌هایی که در زمینه محیط زیست و بقاء نسل در رسانه‌های دیداری به نمایش درمی‌آید برای مردم جذاب و بسیار تاثیرگذار است.

عضو کمیته آب، کشاورزی و محیط زیست ذیل مجمع نمایندگان استان اصفهان با تاکید بر تأثیرگذاری تصاویر بحران آب تصریح کرد: گاهی یک عکاس مرگ ماهیان را در کنار زاینده رود به تصویر می کشد که این موضوع می تواند سبب ایجاد تغییر نگرش در مصرف آب شود و بسیار تاثیرگذار باشد.

محمدرضایی زنده بودن و جاری بودن همیشگی و دائمی زاینده رود را مطالبه مردم استان اصفهان و تمامی مردم ایران دانست.

جشنواره‌ای برای تصویرمعضل کم آبی در قالب هنر

یکی از برگزیدگان بخش عکس نخستین جشنواره ملی فیلم و عکس جلوه های آب با بیان اینکه جشنواره ملی آب با نگاهی اجتماعی و تاثیر گذار آغاز شده است، اظهار داشت: گردهمایی عکاسان و فیلم سازان سراسر کشور در کنار هم به عمق و وسعت این جشنواره می‌افزاید.

علی افتخاری تصریح کرد: وجود داوران با تجربه در جشنواره، برگزاری افتتاحیه و اختتامیه موثر باعث شد تا جشنواره نخستین با عمق و غنای خاصی برگزار شود.

وی با بیان اینکه افتتاحیه نخستین جشنواره ملی فیلم و عکس جلوه های آب بی‌نظیر بود، تصریح کرد: برگزاری این جشنواره یکی از راه هایی است که می تواند در قالب هنر معضل کم آبی را به تصویر بکشد.
این هنرمند عکاس با اشاره به اینکه هنر در حل معضلات جامعه حرف اول را می زند، خاطر نشان کرد: یک اثر هنری می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. در جنگ جهانی دوم یک عکس توانست سرنوشت یک جنگ را تغییر دهد.

افتخاری با تاکید بر اینکه اثری که نابودی آب را نشان می دهد بسیار تاثیرگذارتر از اثری است که زیبایی های آن را به تصویر می کشد، اذعان داشت: مردم با دیدن اینگونه اثرها تفکر می کنند که باید مدیریت بهینه مصرف آب را در زندگی سرلوحه کارهای خود قرار دهند و در مصرف آب صرفه جویی کنند.

برگزیده بخش عکس نخستین جشنواره ملی فیلم و عکس جلوه های آب خطاب به مسوولان گفت: حمایت از هنرمندان موضوعی است که متاسفانه به آن توجه کمتری شده است. شاید در توان مالی برخی از هنرمندان نباشد که بتوانند آثارشان را در نمایشگاه ها به نمایش بگذارند. برگزاری چنین جشنواره هایی آنها را ترغیب می کند که اثری شایسته خلق کنند و آن را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. بنابراین آنها باید از سوی مسوولان حمایت شوند تا درهر دوره از مشتاقان همیشگی جشنواره ها باشند.

برگزیده بخش عکس نخستین جشنواره ملی فیلم و عکس جلوه های آب با تاکید بر اینکه جشنواره آب باید هر سال برگزار شود، تصریح کرد: تداوم این جشنواره بر قوت و غنای آن می افزاید و باعث می شود که هنرمندان هر سال چرایی و چگونگی جشنواره را دنبال کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :