عضو شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: ۲۰ الی۳۰ درصد بافت های محدوده شهری بجنورد فرسوده و نیاز به نوسازی دارد.
کد خبر: ۵۶۸۲۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱ 19 February 2018

علیرضا باغچقی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مساحتی از مرکز استان خراسان شمالی بصورت رسمی در بافت فرسوده قرار گرفته است، اظهار کرد: میدان فردوسی تا چهار راه باسکول و از این دو تقاطع و میدان به طرف ۳۲ متری شهدا (ضلع شمالی) جز بافت فرسوده شهرستان بجنورد و بخش هایی نیز در این محدوده نگنجیده است و حتی با تعاریفی در شهرسازی بخش هایی از حواشی شهر نیز می تواند به عنوان بافت فرسوده لحاظ شود .

باغچقی با تاکید براینکه بافت فرسوده نباید مورد بی توجهی قرار گیرد، افزود: نبود برنامه برای بازآفرینی در بافت فرسوده قطعا در دراز مدت معضلات اجتماعی عدیده ای را در این بافت در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون بافت و هویت محلی در این بافت حفظ شده است، تصریح کرد: چنانچه این بی توجهی به بافت فرسوده ادامه یابد قطعا با مهاجرت گسترده ساکنان، کاهش ارزش املاک و به تبع آن تغییر هویت محلی روبرو خواهیم شد.

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد بیان کرد: عدم تمکن مالی برای ساخت و ساز و نبود تسهیلات سبب شده اهالی رغبتی برای اجرای طرح نوسازی بافت فرسوده نداشته باشند.

باغچقی، برنامه ریزی کوتاه مدت، ارائه تسهیلات کم درصد و وجود مشوق های اداری و مالی را یکی از راهکارهای اجرای طرح نوسازی بافت فرسوده به دست خود اهالی محله در محلات دانست.

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: در گذشته شهرداری با اعطای پروانه رایگان و تخفیفات ویژه در جهت نوسازی بافت فرسوده قدم برداشت اما بازهم استقبال زیادی انجام نشد.

باغچقی در ادامه تاکید کرد: زمانی می توان به صورت جدی به نوسازی بافت امیدوار بود که بازگشایی خیابان های اصلی محدوده در برنامه مدیرت شهری قرار گیرد و به شکل کوتاه مدت خدمات و کاربری های ارزش افزا در این محدوده و حواشی شهر تزریق شود .

وی تصریح کرد: چنانچه کاربری های تجاری و خدماتی ارزش افزا تزریق شوند رشد سریع در این مناطق را شاهد خواهیم بود.

باغچقی بیان کرد: خوشبختانه هنوز به طور جدی بافت و هویت محلات بافت فرسوده بجنورد با معضلات اجتماعی روبرو نیست اما اگر این روند ادامه داشته باشد همچون کلان شهرها شاهد آسیب های فراوانی در این رابطه خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار