عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه گفت: در شرایطی که به پایان دهه اول اسفند می‌رسیم، بازار کرمانشاه رنگ و بویی از عید ندارد و اکثر مغازه‌ها از مشتری خالی است.
کد خبر: ۵۷۱۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵ 27 February 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،حسین بیات ، اظهار کرد: در سال‌های گذشته از اول بهمن خرید لباس‌های بچه‌گانه، از اول اسفند لباس‌های زنانه و از 20 اسفند لباس‌های مردانه برای عید آغاز می‌شد، اما در حال حاضر به پایانه دهه اول اسفند نزدیک می‌شویم و رونقی در بازار نیست.

وی افزود: هنوز بازار کرمانشاه رنگ و بویی از عید ندارد و مردم هنوز سراغ خرید نوروزی نرفته‌اند.

به گفته رئیس اتحادیه تریکو و پوشاک کرمانشاه، وقتی در ساعات شلوغی روز از بازار اصلی کرمانشاه عبور می‌کنی اکثر مغازه‌ها خالی است و هیچ مشتری ندارند.

بیات دلیل این امر را پایین بودن قدرت خرید مردم دانست و عنوان کرد: متاسفانه امسال پرداخت برخی از عیدی‌ها را به بعد از 15 اسفند موکول کردند که باعث می‌شود مردم اکنون توان خرید نداشته باشند، به علاوه رقم عیدی آنقدر نیست که جوابگوی خرید عید مردم باشد.

وی خاطرنشان کرد: مردم در درجه اول قدرت خرید خود را روی خوراک و سپس پوشاک متمرکز می‌کنند و وقتی که وضعیت بازار پوشاک در آستانه شب عید اینگونه است، خدا به داد سایر صنوف برسد.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه ادامه داد: مشتریان انگشت شماری هم که برخی لباس فروشی‌ها دارندعمدتا به صورت قسطی و از طرف قرارداد ادارات خرید می‌کنند.

بیات بالا بودن تعداد واحدهای صنفی را نیز دلیل دیگری برای رکود در بازار کرمانشاه دانست و اضافه کرد: استاندارد واحدهای صنفی در دنیا یک واحد به ازاء 252 نفر است، اما ما در کرمانشاه به ازاء هر 18 تا 20 نفر یک مغازه داریم و این امر باعث می‌شود عرضه بسیار بیشتر از تقاضا باشد.

وی گفت: دلیل این امر هم بیکاری مردم است. در گذشته اکثر مغازه‌داران دیپلم بودند، اما اکنون بیشتر آنها لیسانس و فوق لیسانس هستند.

رئیس اتحادیه تریکو و پوشاک کرمانشاه فعالیت دستفروشان را نیز از دیگر عوامل کسادی بازار مغازه‌داران عنوان کرد و یادآور شد: شرایط بگونه‌ای شده که عین جنسی که در مغازه داریم درست در بساط دستفروشان هم پیدا می‌شود و مردم هم به دلیل قدرت خرید پایین سراغ آنها می‌روند.

بیات گفت: در گذشته دستفروشان فقط گاهی لباس می‌فروختند، اما امروز گستردگی کار آنها بگونه‌ای شده که حتی لوازم خانگی عرضه می‌کنند و بازار مغازه‌داران را کساد کرده‌اند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار