آیت ا... ناصری خطاب به مدیران سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد : مسئولین در به کار گرفتن استعدادهای داخلی از هیچ تلاشی دریغ نکنند .
کد خبر: ۵۸۲۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹ 25 March 2018

امام‌جمعه یزد با اشاره به ضرورت تلاش مسئولین در بهبود وضعیت اقتصادی کشور، گفت: مسئولین در به کار گرفتن استعدادهای داخلی از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

 آیت‌الله محمدرضا ناصری امام جمعه و نماینده ولی فقیه  یزد ، در خصوص شعار سال ۹۷ مبنی بر حمایت از کالای ایرانی، گفت: انتخاب شعار امسال بیانگر این امر است که حمایت از تولید داخلی نتیجه بسیاری از شعارهای سابق است؛ لذا برای تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه اشتغال و تولید ضروری است تا مسئولان توجه ویژه‌ای به این مقوله مهم داشته باشند.

وی با اشاره به‌ضرورت توجه ویژه به تولید، اشتغال و معیشت مردم، افزود: نتیجه تولید و اشتغال باید به‌گونه‌ای باشد که منجر به تولید انبوه و مرغوب و تمایل بیشتر مردم به خرید بیشتر جنس ایرانی باشد؛ چنانچه نگاهمان باید به تولید و نوع تولید متفاوت‌تر باشد تا در راستای حمایت از تولید داخلی گام‌های اساسی برداشته شود.

امام‌جمعه یزد بابیان اینکه اگر ساخت کشورمان با دو مفهوم دانش‌بنیان و اقتصاد مقاومتی درآمیزد، شاهد نتایج و تأثیرات مطلوب‌تری در عرصه تولید هستیم، اظهار داشت: نتیجه حمایت از کالای داخلی و همچنین مرغوبیت در این عرصه این است که جلوی واردات بی‌رویه گرفته می‌شود و همچنین از استعدادهای داخلی کمال استفاده می‌شود؛ چنانچه که مسئولین در به کار گرفتن استعدادهای داخلی نباید از هیچ تلاشی دریغ کنند.

ناصری در دیدار با مدیران سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، با تأکید بر اینکه اتکای به ظرفیت داخلی از مهم‌ترین الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی است تصریح کرد: ما باید علاوه بر بحث تولید برای بحث اشتغال نیز اهمیت ویژه‌ای قائل شویم و با به کار گرفتن استعدادهای داخلی به نتایج مطلوب‌تری دست‌یابیم؛ همچنین حمایت از تولید داخلی به ما نشان می‌دهد که در چه راستایی باید سرمایه‌گذاری کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه اگر خواستار این باشیم که رغبت مردم به خرید کالای ایرانی بیشتر شود باید فرهنگی ایجاد شود که علاقه به خرید ایرانی بیشتر شود و همچنین کیفیت‌ها افزایش یابد، عنوان کرد: اگر کیفیت کالای ایرانی در کشورمان مطلوب‌تر باشد، حتی می‌توانیم کالاهایمان را به کشورهای دیگر صادر کنیم، مگر استعداد در کشور ما کم است، چرا در کشور ما نباید کیفیت کالا بالا باشد.

وی با اشاره به‌ضرورت بهره جستن از شعار سال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی در سال جاری، خاطرنشان کرد: اگر در سال جاری این روند تقویت شود و جلوی قاچاق گرفته شود در پی این روند رشد استعدادها در کشور افزایش می‌یابد و همچنین سرمایه در کشور خودمان گردش می‌یابد؛ چنانچه استفاده از کالای ایرانی موجب خودکفایی بیشتر و همچنین اعتمادبه‌نفس بیشتر در کشور می‌شود.

امام‌جمعه یزد در پایان بابیان اینکه با حمایت از کالای داخلی انسجام ملی هم میسر می‌شود. بیان داشت: اگر در سال جاری به این شعار عمل شود به نتایج خوبی دست خواهیم یافت؛ لذا مسئولین باید جدی‌تر وارد این عرصه شده و تصمیم‌گیری کنند؛ به‌خصوص اینکه خطاب رهبری این دفعه به‌سوی مردم هم بود و به همین دلیل مردم باید وارد میدان شده و کمر همت را در راستای عملیاتی شدن این شعار ببندند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار