کد خبر: ۵۸۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۹ 06 July 2015
مدیرکل استاندارد البرز گفت: واحدهای تولیدی باید دغدغه کیفیت و استانداردسازی داشته باشند تا بتوانند با تولید محصولی با کیفیت و مرغوب در بازارهای رقابتی حضور یابند.
فتانه شکرالهی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، با بیان اینکه این سازمان طی سال‌های گذشته به سمت تائید صلاحیت آزمایشگاه‌های همکار حرکت کرده است، اظهار کرد: دولت در سنوات گذشته ایجاد تشکیلات سازمانی چابک را دنبال و از گسترش بدنه دولت جلوگیری کرده است و سازمان ملی استاندارد نیز قرار نیست به جز آزمایشگاه‌های مرجع، آزمایشگاه‌داری کند.
وی با اشاره به اینکه تلاش می‌شود نظارت خود را بر آزمایشگاه‌های همکار بیشتر کنیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر برخی از آزمایشگاه‌های همکار توسط بخش خصوصی اداره می‌شوند و این آزمایشگاه‌ها باید بکوشند با تمام توان خود در آزمون‌ها حاضر شوند.
این مقام مسئول تاکید کرد: خوشبختانه طی سال‌های گذشته در استان و در مقایسه با سایر استان‌های کشور کم‌ترین مشکل و اعتراض را در مورد نتایج آزمون‌ها داشته‌ایم؛ چرا که متخصصان و کارشناسان فنی آزمایشگاه‌ها به اخلاق حرفه‌ای پایبند هستند.
شکرالهی افزود: استان البرز از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیاری برخوردار است و خوشبختانه صنایعی که در این استان مستقر هستند آزمایشگاه‌های بسیار خوب و مجهزی در واحدهای تولیدی و خط تولید را در اختیار دارند.
مدیرکل استاندارد البرز در ادامه از شرایط استاندارد سازی سخن به میان آورد و گفت: استانداردسازی باید از روش‌های مختلف صورت گیرد و هر اقدامی که در این زمینه انجام می‌شود، علاوه بر هدایت واحدهای تولیدی باید بازدارنده هم باشد.
وی ادامه داد: اگر واحد تولیدی برای استانداردسازی قانع نشده و برای تحقق این مهم اقدام نکند، قطعا با برخورد قاطع این اداره کل مواجه خواهد شد؛چرا که برخورداری از استاندارد مطلوب حق مسلم شهروندان است.
این مقام مسئول یادآورشد: خوشبختانه دستگاه قضایی نیز از اداره کل استاندارد استان حمایت می‌کند که اقدامات پیشگیرانه و بازرسی‌ها منجر به جلوگیری از وقوع تخلفات و عملکردی مطلوب در واحدهای تولیدی شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم ترویج فرهنگ استاندارد در جامعه اشاره کرد وگفت: تا زمانی که مردم نسبت به حقوق خود در زمینه استانداردسازی آگاه نشوند در پوشش استاندارد موفق نخواهیم بود لذا باید تلاش خود را در زمینه ترویج فرهنگ استاندارد در کشور افزایش دهیم.
این مقام مسئول اضافه کرد: اداره کل استاندارد استان در حوزه ترویج از متخصصان بسیار خوبی برخوردار است که با اقدامات انجام شده توانسته‌ایم ضریب نفوذ و اطلاعات مردم را افزایش دهیم.
شکرالهی در پایان گفت: مروز به واسطه اقدامات رسانه ملی و رسانه‌های استان بحث آشنایی مردم با استانداردسازی به خوبی دنبال می‌شود که در نتیجه این اقدامات افزایش سطح استانداردسازی به مطالبه مردم تبدیل شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار