مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با اشاره به وجود ۵۱۷ کانون فرهنگی مساجد در استان همدان گفت: ملایر با ۵۷ کانون فرهنگی از شهرستان‌های تراز اول استان در حوزه کانون‌ها است.
کد خبر: ۵۹۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵ 10 July 2015
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با اشاره به وجود ۵۱۷ کانون فرهنگی مساجد در استان همدان گفت: ملایر با ۵۷ کانون فرهنگی از شهرستان‌های تراز اول استان در حوزه کانون‌ها است.

به گزارش تسنیم، هادی فیض ‌منش در گردهمایی مدیران کانو‌های فرهنگی هنری مساجد این شهرستان با اشاره به وجود 517 کانون فرهنگی مساجد در استان همدان اظهار داشت: امروز شهرستان ملایر با 57 کانون فرهنگی از شهرستان‌های تراز اول استان در حوزه کانون‌ها است.

وی با بیان اینکه کانون‌های مساجد به این دلیل که سبقه فعالیت‌های آن‌ها مردمی است می‌توانند به عنوان اداره‌ فرهنگی نقش ایفا کنند، افزود: دولت نمی‌خواهد به صورت مستقیم به این عرصه ورود پیدا کند و شاید رمز موفقیت نیز همین است که این مراکز توسط مردم اداره می‌شوند.

فیض‌منش با اشاره به اینکه مسجد کارکردهای مختلفی دارد و کارکرد آن تنها عبادت نیست گفت: امسال اولویت دبیرخانه افزایش کانون‌ها است که در این راستا ملایر تا 70 کانون افزایش دارد، ضمن اینکه نیازمند همفکری و کار تاثیرگذار در کانون‌ها هستیم.

وی با اشاره به اعتبارات کانون‌های مساجد اظهار داشت: اعتبارات پیش‌بینی شده تا پایان سال، 10 میلیون ریال برای کانون درجه یک، 700 هزار تومان کانون درجه دو و 400 هزار تومان برای کانون‌های درجه سه است.

فیض‌منش با بیان اینکه منابع مالی از طریق دبیرخانه و شهریه ثبت‌نام دوره‌های آموزشی کلاس‌ها نیز تامین ‌شود، افزود: زمان کار رایگان تمام شده است و شهریه‌ها از دیگر منابع مالی کانون‌ها هستند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان تصریح کرد: باتوجه به اینکه بیش از صد نفر فعال فرهنگی هنری در ملایر وجود دارد از این ظرفیت استفاده کرده و از 5 نفر تا 20 نفر عضو، اتاق فکر تشکیل شود.

فیض‌منش در رابطه با کلاس‌های آموزشی مدیران کانون‌ها اظهار داشت: با توجه به اینکه استقبال خوبی از دوره‌های قبل صورت نگرفت، امروز مجله‌ای به نام مجله کانون منتشر می‌شود که دوره‌های آموزشی است و مکاتبه‌ای عمل می‌کنیم.

وی خطاب به مدیران کانون‌ها گفت: باید فکر و اندیشه‌های بالا داشته باشید، امروز تهاجم فرهنگی غرب بسیار پیچیده شده و اگر نیتها را خالص کنیم و دغدغه کار فرهنگی داشته باشیم با حداقل‌ها نیز می‌شود کار کرد.

فیض‌منش با بیان اینکه مساجد باید به کانون کمک کنند، افزود: بخش خواهران در همه کانون‌های فرهنگی باید تاسیس شود و مدیران از خبرگزاری شبستان وابسته به کانون‌های مساجد بازدید کنند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر نیز در این گردهمایی با تأکید بر اینکه در آینده سرکشی از کانون‌ها به صورت صددرصد انجام می‌شود، گفت: مبلغ 300 هزار تومان برای شروع فعالیت‌های فوق برنامه در ایام تابستان برای کانون‌ها واریز شده است و مراحل بعدی نیز واریز می‌شود.

غلامرضا جمالی‌زاده با اشاره به انتقال دفتر امور مساجد به دفتر آموزش هنر در خیابان 15 خرداد گفت: برخی کانونها در مساجد تعطیل شده‌اند که دلیل تعطیلی آن‌ها نداشتن فعالیت بوده است، برخی کانون‌ها نیز اگر فعالیت نداشته باشند و این‌گونه ادامه دهند تعطیل می‌شوند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار