رییس هیات کشتی استان فارس گفت:بانوی شیرازی به همراه تیم ملی کشتی آلیش زنان ایران برای برگزاری اردوی مشترک عازم کشور بلاروس شد.
کد خبر: ۶۰۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۰ 11 July 2015
تابناک فارس به نقل از ابرنا:زین العابدین عرب افزود: مریم احمدی در وزن 75 کیلو گرم از استان فارس در این اردو که به مدت 10 روز در شهر مینسک (مرکز بلاروس) برگزار می شود، حضور دارد.

وی اضافه کرد: تیم ملی کشتی آلیش زنان ایران در شش وزن خود را برای حضور در رقابت های قهرمانی سال 2015 آسیا که 16 مردادماه در تهران برگزار می شود، آماده می کند.

کشتی آلیش ورزشی است سنتی که به آن کشتی با شال هم می گویند.

این ورزش ازسال های بسیار دوربه صورت یک کشتی سنتی در کشورهایی از جمله قرقیزستان، ازبکستان، ایران، لیتوانی، قزاقستان و در کل آسیای میانه دارای ریشه بوده و در ایران نیز در مناطقی از استان خراسان، گلستان و مازندران فعال است .

کشتی آلیش از سال 1995 به صورت رسمی فعالیت خود را با انجام مسابقات بین المللی در کشور قرقیزستان در دو بخش آقایان و بانوان آغاز کرد و اکنون 39 کشور جهان دارای فدراسیون و انجمن رسمی و 58 کشور جهان به صورت غیر رسمی در این زمینه فعالیت دارند.

در این ورزش کشتی گیران با گرفتن شال هایی که دور کمرشان بسته شده با هم به مبارزه می پردازند و نیاز به آمادگی جسمانی بالایی دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار