مدیر امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌ شمالی گفت:تاکنون فقط 10 درصد از طرح‌ های بیابان زدایی در استان اجرا شده است.
کد خبر: ۷۷۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶ 15 August 2015

به گزارش تابناک خراسان شمالی،احمد یزدانی با اشاره به اینکه اعتبارات اختصاص یافته به بخش بیابان کفاف اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی را نمی‌دهد،افزود:مساحت بخش بیابانی استان 183 هزار هکتار است اما تاکنون فقط در 20 هزار هکتار طرح بیابان زدایی اجرا شده است.

وی ادامه داد:در حال حاضر برای 150 هکتار از بیابان‌های استان طرح بیابان زدایی تهیه شده که اجرای تمامی آن نیازمند اختصاص اعتبار است.برای این منظور از محل اعتبارات استانی اختصاص حدود 260 میلیون ریال ابلاغ می‌شود که از این مقدار حدود 50 درصد اختصاص می‌یابد.با این مبلغ نمی‌شود کار خاصی انجام داد.

یزدانی با بیان اینکه میزان اعتبار اختصاص یافته از محل اعتبارات ملی نسبت به استانی مناسب تر است، توضیح داد:از محل اعتبارات ملی توانسته‌ایم 420 هکتار در مناطق کویری استان نهال کاری کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بیابان‌های استان شرایط حادی ندارند،تصریح کرد:بیشترین دغدغه موجود نسبت بیابان‌زایی خاموش در اراضی کشاورزی رها شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار