مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان:
سلطانی در رابطه با تهیه طرح‌های توسعه روستایی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان موفق شد دو طرح را در کشور برای شروع کار انجام دهد ضمن اینکه مطالعه این سند در چند بخش پتانسیل‌ها را بررسی خواهد کرد.
کد خبر: ۷۷۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۷ 16 August 2015
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان گفت: 104 هزار واحد با مصالح بی‌دوام به مردم استان سرویس می‌دهند و 178 هزار واحد نیز با دوام هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، "سلطانی" در حاشیه بازدید استاندار کرمان از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اظهارکرد: از آنجا که ما متولی بازسازی مسکن روستایی هستیم و در استان کرمان هم هر 10 سال یک زلزله بزرگ رخ داده است همواره حوزه ماشین‌آلات بنیاد مسکن در حالت آماده باش قرار دارد.

سلطانی گفت: به علاوه تعداد 10 هزار و 500 واحد مسکن مهر را ما در استان به انجام رساندیم و دراین زمینه 9000 واحد را تحویل داده و خوشبختانه با مشکلی هم مواجه نشدیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان تصریح کرد: ما سیاست‌های مسکن حمایتی را در کشور دنبال می‌کنیم و در سال‌های اخیر توانستیم از برکات سفر مقام معظم رهبری 1500 واحد را در استان به اتمام برسانیم.

وی با اشاره به اینکه مسکن اجتماعی را بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در کشور انجام خواهد داد بیان کرد: هم اکنون ما در حال آماده کردن 2000 واحد مسکن شهری برای اقشار کم درآمد هستیم.

سلطانی در رابطه با تهیه طرح‌های توسعه روستایی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان موفق شد دو طرح را در کشور برای شروع کار انجام دهد ضمن اینکه مطالعه این سند در چند بخش پتانسیل‌ها را بررسی خواهد کرد.

وی در بخش دیگری اظهار کرد: 2500 نیروی مهندس بومی ساکن در روستاها را آموزش داده‌ایم تا هر کسی که بخواهد در روستا اقدامات فنی و مهندسی انجام دهد به نیروی پرورش یافته ما مراجعه کند در حالیکه این نیرو هیچ هزینه‌ای را به بدنه اقتصادی سیستم تحمیل نخواهد کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان بیان کرد: در سال‌های گذشته میزان تهیه طرح پایین بود و امسال بنا بود در 1000 روستا تهیه طرح شود که کار بسیار وقت‌گیری می‌باشد اما تاکنون 700 مورد این طرح‌ها تهیه شده است که تا پایان سال نیز 300 طرح باقی مانده به اتمام خواهد رسید.

سلطانی گفت: سال گذشته در 200 روستای استان تهیه طرح انجام شد و تاکنون نیز در این زمینه 20 میلیارد تومان تامین اعتبار کرده‌ایم ضمن اینکه 1500 پروژه در 600 روستا نیز جهت بهسازی معابر و ... انجام گرفته است.

وی در ادامه به بخش خیرین مسکن‌ساز اشاره کرد و افزود: این بخش به بی‌خانه‌ها کمک می‌کند و در این زمینه تاکنون ساخت 400 واحد انجام شده و 200 واحد نیز تحویل نیازمندان شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان بیان کرد: تفاهم‌نامه‌ای اخیرا با بنیاد مستضعفان منعقد شده است تا در بخش شهری، روستایی و دو معلولی تسهیلاتی ارائه شود.

سلطانی تصریح کرد: در حوزه مسکن روستایی با اینکه کرمان استان اول مقاوم‌سازی بوده است اما اکنون مقاوم‌سازی 12 هزار واحد روستایی در دستور کار ما قرار دارد ضمن اینکه 20 هزار واحد مسکونی نیز در جنوب استان ثبت نام شده است.

وی یادآور شد: تعداد 282 هزار واحد مسکونی در استان کرمان وجود دارد که 104 هزار واحد با مصالح بی‌دوام به مردم سرویس می‌دهند و 178 هزار واحد نیز با دوام هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان ادامه داد: همچنین 134 هزار سازه غیرمقاوم و 132 هزار مقاوم در استان کرمان وجود دارد ضمن اینکه تا افق 1404 به 129 هزار واحد مسکونی دیگر در استان نیاز داریم.

سلطانی در پایان با اشاره به اینکه 20 هزار پرونده اکنون در بانک‌ها وجود دارد خاطرنشان کرد: اعتبار پروژه بازسازی رابر نیز پنج میلیارد و 250 میلیون تومان در نظر گرفته شده بود که تاکنون چهار میلیارد آن تامین و به حساب مردم واریز شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار