محمد حسین محبی در گفتگو با تابناک:
رئیس هیئت کشتی استان کرمانشاه از کسب اولین طلای آلیش بانوان ایران در رقابت های جهانی توسط بانوی کرمانشاهی خبر داد.
کد خبر: ۸۰۸۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ 25 December 2019

محمدحسین محبی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه گفت: کشتی آلیش نوعی کشتی محلی است که به آن کشتی با شال هم می گویند و ریشه این ورزش به ایران و کشورهای آسیایی بر می گردد. برای اولین بار سال ۹۴ تیم ملی کشتی آلیش بانوان ایران در رقابت های جهانی به مقام قهرمانی رسید. ولی در آن زمان این رشته ورزشی تحت نظر فدارسیون کشتی قرار نداشت و این افتخار بزرگی برای ایران و کرمانشاه است که اولین طلای این رقابتها توسط بانوی کرمانشاهی کسب شد.

وی در ادامه افزود: رقابت‌های آلیش قهرمانی جهانی در روزهای یکم و دوم دی ماه با حضور ۱۵ کشوردر شهر نورسلطان قزاقستان برگزار شد که تیم ملی آلیش بانوان ایران با ۶ ورزشکار در ۵ وزن در این رقابت ها حضور پیدا کرد و توانست با کسب یک مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز برای نخستین بار قهرمان رقابتهای جهانی این رشته در قزاقستان شود.

محبی در پایان تصریح کرد: هانیه آشوری در وزن ۷۵ کیلوگرم موفق به کسب مدال طلا، فاطمه فتاحی در وزن ۶۰ کیلوگرم به مدال نقره و زهرا یزدانی وزن ۵۵ کیلوگرم به مدال برنز این رقابت‌ها دست یافتند و تیم های قرقیزستان با ۸۹ و قزاقستان با ۶۹ امتیاز به ترتیب به مقام دوم و سوم این رقابت ها را کسب کردند.

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار