تابناک: افشین ترمه‌باف گفت: نقطه‌ضعف تئاتر اصفهان این است که کار کودک را جدی نمی‌گیرند یک کار کودک می‌تواند خیلی سخت‌تر و خیلی حرفه‌ای‌تر از کار بزرگ‌سال شکل بگیرد چون همین کودکان هستند که آینده‌ساز هستند.
کد خبر: ۸۱۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰ 24 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، بازیگر "نمایش تنبل زیر درخت زردآلو" اظهار کرد: کار کودک واقعی در اصفهان کم است تعدادی کارگردان در اصفهان به‌صورت جدی کار کودک را حرفه‌ای و چندین سال است که کار می‌کنند عده‌ای دغدغه‌های خود را برای کودک روی صحنه می‌برند اما عده‌ای دغدغه خود کودکان را طراحی می‌کنند و به نظر من خلاقیت در نمایش‌های کودکان بسیار کم است.

وی با اشاره به وضعیت تئاتر اصفهان گفت: نقطه‌ضعف تئاتر اصفهان این است که کار کودک را جدی نمی‌گیرند یک کار کودک می‌تواند خیلی سخت‌تر و خیلی حرفه‌ای‌تر از کار بزرگ‌سال شکل بگیرد چون همین کودکان هستند که آینده‌ساز هستند و باید در کودکی با تئاتر آشتی کنند تا در آینده سالن‌های تئاتر بزرگ‌سال نیز پر شود.

ترمه باف با اشاره به این‌که از سال 86 تابه‌حال در کار کودک فعالیت داشته است ادامه داد: نمایش کودک را پدر و مادر او همراهی می‌کنند و باید قسمت‌هایی برای آن‌ها تهیه بشود که لذت‌بخش باشد و آن‌ها را برای کارهای بعدی تشویق کند.

محمدرضا وزیری‌فر نیز در باره وضعیت تئاتر کودک اصفهان، گفت: در اصفهان پتانسیل تئاتر کودک بسیار زیاد است و در این حوزه سالن مناسب و متولی ندارد و بااینکه هنر سرای خورشید مخصوص تئاتر کودک است کنسرت اجرا می‌گذارد در سالن فرشچیان که من هفته پیش اجرا داشتم قبل از زمان اجرا ما شرکت‌های ساختمان‌سازی برنامه داشتند.

کارگردان تئاتر کودک ادامه داد: فعالان عرصه کودک زمانی هم که به این وضعیت اعتراض می‌کنند نتیجه‌اش این می شود که دیگر سالن برای اجرا به گروه نمی‌دهند.

وی افزود: تنها مرکزی که اجازه برگزاری تئاتر کودک را می‌دهد کانون فکری کودکان و نوجوانان است و اگر در سالن‌های دیگر برگزار شود اصلاً به آن بهاداده نمی‌شود.

وزیری‌فر افزود: در تئاتر متنی که انتخاب می‌شود باید برای کودک باشد اما کارگردان‌هایی هستند که به بهانه کودک دغدغه‌های خود را اجرا می‌گذارند و اسم آن را کار کودک می‌گذارند درصورتی‌که کار کودک نیست.

وی ادامه داد: نمایش‌ها باید به کودک پیامی را منتقل کنند و این‌گونه نمایش‌ها هستند که کار کودک محسوب می‌شوند در این تئاترها باید آموزش، لذت و ترس به کودک منتقل شود.

وزیری فر با اشاره به تأثیر تئاتر در کاهش خشونت در کودکان گفت: درصحنه نباید خشونت را تبلیغ کرد و باید با آن مبارزه کرد و باید به بچه‌ها طوری نشان داد که می‌توان دیوها هم خوب و مهربان باشند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :