مدیرکل استاندارد ایلام:
مدیرکل استاندارد ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰واحد تولیدی استان موفق به دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد ملی ایران شدند.
کد خبر: ۸۹۴۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰ 01 September 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ مهناز همتی اظهار کرد: این پروانه ها برای صنایع ساختمانی، صنایع غذایی و بسته بندی سلولزی صادر و ۲پروانه کاربرد علامت استاندارد تمدید و ۱۱ پروانه تعلیق و ابطال  شده است.

وی با بیان اینکه کارشناسان اداره کل به همراه شرکت‌های بازرسی تائید صلاحیت شده، در طول سال و به صورت مستمر واحدهای تولیدی و خدماتی را زیرنظر دارند، تصریح کرد: یکی از وظایف سازمان ملی استاندارد ایران نظارت بر کیفیت تولیدات صنعتی و انطباق ویژگی‌های این تولیدات با موازین استاندارد است.

همتی خاطر نشان کرد: گشت‌های بازرسی نسبت به کنترل خطوط تولید و مراکز عرضه و نمونه برداری از تولیدات اقدام می‌کنند و پروانه کاربرد علامت استاندارد واحدهایی که در بازه زمانی اعتبار پروانه نسبت به رعایت استانداردهای تعیین شده در خط تولید بپردازند به مدت سه سال تمدید خواهد شد.

محکومیت واحد تولیدی در ایلام به جریمه نقدی ۱۴۷ میلیون تومان

وی در ادامه گفت: یک واحد تولیدی کننده مواد غذایی در شهر ایلام به دلیل تولید و عرضه فرآورده مشمول استاندارد اجباری بدون دریافت پروانه استاندارد و جعل علامت استاندارد محکوم به پرداخت جریمه نقدی شد.

مدیرکل استاندارد ایلام گفت: با وجود هشدارهای داده شده مبنی بر رعایت حقوق مصرف کنندگان و قوانین جاری سازمان ملی استاندارد ایران، این واحد تولیدی به علت سوء استفاده از علامت استاندارد به صورت جعلی و عرضه فرآورده غیر استاندارد به مراجع قضایی معرفی شد.

همتی تصریح کرد: این واحد تولیدی به علت جعل نشان استاندارد بر روی بسته بندی های مشمول استاندارد، تولید، توزیع و فروش بدون داشتن پروانه کاربرد نشان استاندارد، به ۱۴۷۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

مدیرکل استاندارد ایلام با بیان اینکه این احکام در راستای اجرای مواد قانونی و شکایت این اداره کل، توسط دادگاه کیفری صادر شده است، تصریح کرد: محکومیت واحد تولیدی به دلیل جعل نشان استاندارد و تولید و عرضه فرآورده مشمول استاندارد اجباری بدون دریافت پروانه استاندارد بوده است.

همتی تاکید کرد: حفظ و صیانت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگانی که تمامی موازین قانونی را رعایت می کنند از وظایف سازمانی اداره کل استاندارد استان بوده و در این موارد هیچ قصوری پذیرفته شدنی نیست.

وی از شهروندان خواست تا هرگونه موارد نادرست و مشکوک در حوزه استاندارد را به سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۱۵۱۷رسیدگی به شکایات اداره کل استاندارد استان اطلاع دهند./ح

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار