مدیرکل بنیاد مرکزی گفت:دستیابی به اهداف نظام و انقلاب در ابعاد مختلف احتیاج به تلاش دانشمندان و نخبگان علمی دارد.
کد خبر: ۹۰۶۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸ 05 October 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،مرتضی انصاری فر در نشست هم‌اندیشی با نخبگان شاهد و ایثارگر استان افزود:در این راه نخبگان شاهد و ایثارگر بازوان توانمندی برای این امر هستند.
وی یادآورشد:بنیاد با استفاده از ظرفیت نخبگان شاهد و ایثارگر می‌تواند گامی جدی و مؤثر در مسیر حل مشکلات جامعه ایثارگری بردارد.
وی گفت: نخبگان ایثارگر ظرفیت خوبی برای بنیاد هستند و ما هم برحسب وظیفه باید این استعدادها را به جامعه معرفی کنیم تا کشور از این توانمندی‌های ارزشمند به نحو مطلوبی بهره‌مند شود و از خدماتشان بهره کافی ببرد.
انصاری فر معرفی چهره‌های نخبه را راهکاری مهم در راستای الگوسازی و ترویج هرچه بهتر فرهنگ ایثار و شهادت در میان مردم و نسل آینده‌ساز کشور اعلام کرد و افزود: این نخبگان فرزندان مردان بزرگی هستند که در روز خطر و دوران دفاع مقدس با بصیرت و آگاهی خود فرصت شناسی و دشمن‌شناسی کرده و برای حفظ و حراست از آرمان‌ها و ارزش‌های نظام از مال و جان شیرین خود گذشتند و الگوی ارزنده‌ای برای سایرین شدند.
وی ادامه داد: امروز فرزندان شهدای گران‌قدر این سرزمین با تلاش و کوشش مثال‌زدنی در عرصه جهاد علمی و فن‌آوری، راه پدران خود را تداوم بخشیده و الگوی مطلوبی بر جوانان کشور هستند.
انصاری فر در این جلسه بابیان اینکه در استان حدود۱۱۱ نخبه علمی ایثارگر بر اساس تعریف نخبگان وجود دارد، گفت: در یک سال گذشته ۱۱مورد مقاله در ژورنال‌های بین‌المللی از این عزیزان به چاپ رسیده است و همچنین ۱۱ مقاله علمی – پژوهشی به اجلاس‌ها و کنگره‌های بین‌المللی ارائه کرده‌اند.
وی در ادامه با اشاره به ۴۴ نفر از نخبگان شاهد و ایثارگر استان مرکزی که فارغ‌التحصیل دکتری تخصصی هستند، اظهارداشت: ایده‌های نخبگان شاهد و ایثارگر یک سرمایه محسوب می‌شود و استفاده از نظرات راهبردی نخبگان در حوزه‌های معیشتی و اشتغال و...مایه افتخار و مباهات است.
مدیرکل بنیاد مرکزی افزود: نخبگان شاهد و ایثارگر در عرصه‌های علمی توانسته‌اند با درخشش، قله‌های علم و دانش را فتح و در جبهه علمی هم مقابل دشمنان از ارزش‌های شهدا دفاع کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار