مدير كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان استان همدان گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس ۱۸ عنوان برنامه توسط این کانون برای کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵ 08 September 2015
مدير كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان استان همدان گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس ۱۸ عنوان برنامه توسط این کانون برای کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

به گزارش مهر؛محمدرضا جوادی بابیان اینکه برگزاری همایشی برای معرفی «میرسیدعلی همدانی» از جمله این برنامه ها است، افزود: در راستای شناساندن شخصیت «میرسیدعلی همدانی» برگزاری مسابقه نشریه دیواری با موضوع «میرسیدعلی همدانی» برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه پس ازبرگزاری مسابقه از آثار برگزیده تقدیر خواهد شد، بیان کرد: همزمان با برگزاری این مسابقه نمایشگاه نشریات در تمام کانون های استان برپا می شود که این نمایشگاه نیز به معرفی شخصیت «میرسیدعلی همدانی» می پردازد.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با تاکید براینکه باید شخصیت «میرسیدعلی همدانی» را برای کودکان و نوجوانان معرفی کنیم، افزود: علاوه بر این دو برنامه یک طرح اجرایی کارگاه سفال نیز در راستای شناساندن شخصیت «میرسیدعلی همدانی» برگزارخواهد شد که کودکان و نوجوانان تندیس یا مقبره «میرسیدعلی» را خواهند ساخت.

جوادی با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس در چهار رشته هنری نقاشی، خوشنویسی، سفال گری و عکاسی با موضوع هفته دفاع مقدس برای کودکان و نوجوانان مسابقه برگزار خواهد شد، گفت: پس از انتخاب آثار برگزیده نمایشگاهی برای معرفی این آثار برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس برنامه گرامیداشت شهید «عباس اسکندری» عضو نوجوان فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را خواهیم داشت، افزود: این برنامه در کانون فکری شهرستان نهاوند برگزار خواهد شد.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در ادامه به برنامه های هفته ولایت نیز اشاره کرد و گفت: تعداد برنامه های در نظر گرفته شده برای هفته ولایت ۱۴ عنوان برنامه خواهد بود.

جوادی اجرای جشنواره کودکان، برگزاری برنامه «چشمه غدیر» در مدارس، مسابقه کتابخوانی «سبک آفتاب» با هدف معرفی شخصیت امام علی(ع) و واقعه قربان و غدیر در کتابخانه های پستی را از مهمترین برنامه های کانون در هفته ولایت معرفی کرد.

وی همچنین به برنامه های تابستانی کانون فکری کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: تابستان امسال از برنامه های کانون به خوبی استقبال شد.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با بیان اینکه کانون ۳۸ مرکز فرهنگی، هنری و ادبی دارد، افزود: از این تعداد ۲۸ مرکز ثابت برای مخاطبان شهری، ۱۰ کتابخانه سیار روستایی و سه واحد کتابخانه پستی برای مخاطبان روستایی است.

جوادی با بیان اینکه مخاطبان کانون از هفت سال تا ۱۷ سال سن را شامل می شوند، بیان کرد: تاکنون بیش از ۴۲ هزار نفر در برنامه های کانون شرکت کرده اند.

وی با بیان اینکه در تابستان امسال ۲۳۶ برنامه برای کودکان و نوجوانان برگزار شده است، گفت: طبق پیش بینی ها باید تعداد شرکت کنندگان ۱۰ درصد افزایش می یافت اما طبق آمار بیش از ۱۰ درصد افزایش داشته است.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با بیان اینکه پیش بینی شده بود ۴۰ هزار نفر در این برنامه ها شرکت کنند، افزود: این آمار به بیش از ۴۲ هزار نفر افزایش پیداکرده و این نشان دهنده آنست که کانون در اجرای برنامه های خود خوب پیش رفته است.

جوادی در پایان از برگزاری مسابقه «قصه گویی مادربزرگ ها و پدر بزرگ ها» در ۱۸ شهریور خبر داد و گفت: برای مربیان کانون نیز چنین برنامه ای در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه مسابقه قصه گویی مربیان در مهرماه برگزار خواهد شد، بیان کرد: نفرات برتر به جشنواره بین الملی قصه گویی کشور را پیدا می کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار