پیام هایی که باید جدی گرفته شود
پس از چند هفته که آمار ابتلا ، بستری و مرگ و میر ناشی از شیوع کرونا روند نزولی داشت و البته در روزهای اخیر به نوعی این آمار نزولی متوقف شد ، اکنون خبرهای ناخوشایندی از خیز دوباره این ویروس مخابره می شود.
کد خبر: ۹۳۸۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶ 07 February 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، پس از چند هفته که آمار ابتلا ، بستری و مرگ و میر ناشی از شیوع کرونا روند نزولی داشت و البته در روزهای اخیر این آمار نزولی متوقف شد ، اکنون خبرهای ناخوشایندی از خیز دوباره این ویروس مخابره می شود. خیزی که قرار است به عنوان پیک چهارم نام گذاشته شود و گویا پیکی بسیار خطرناک خواهد بود .
مراجع رسمی اعلام شرایط شیوع کرونا در این حدود یک سال از بروز همه گیری ، در کشور ستاد ملی و در استان ها ستاد استانی مقابله با کرونا است . در کهگیلویه وبویراحمد در ستاد استانی و در آخرین نشست آن که روز گذشته برگزار شد ، استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای دومین بار پیامی جدی و هشدار آمیزی متفاوت تر از دیگر هشدارهای معمول داد که باید این هشدار جدی گرفته شود بلکه مانند هشدار اول که به وقوع پیوست و عده زیادی از هم استانی ها قربانی این ویروس شدند ، در هشدار جدی دوم به سرنوشت پیک قبلی دچار نشویم .
دو هشدار جدی استاندار در روزهای نخست و حال شیوع کرونا!
پیام هشدار جدی اول استاندار در ماه های ابتدایی شیوع در شرایطی مطرح شد که استان بر خلاف دیگر مناطق کشور ، مرگ و میر کمتری را شاهد بود و آمار کل فوتی ها از جمع انگشتان دو دست فراتر نمی رفت .
حسین کلانتری در آن روزها هشدار داد که با این وضعیت عدم رعایت پروتکل ها ترس رسیدن به آمار سه رقمی فوت را داریم ، هشداری که در آن روزها با توجه به شرایط موجود استان برای برخی چندان جدی گرفته نمی شد و بزرگنمایی محسوب می شد اما متاسفانه با عدم توجه مردم این پیش بینی محقق شد و خیلی سریع آمار مرگ و میر صعودی شد و اکنون از عدد 400 هم گذشته است .
حال پس از یک دوره جدی گرفتن مردمی و رعایت خوب پروتکل ها چند هفته ای بود که وضعیت در استان بسیار خوب و امیدوار کننده شد و بسیاری از شهرهای استان به رنگ جدید آبی کرونایی پیوستند اما روز گذشته پیام هشدار جدی دوم استاندار به صراحت اعلام شد ! پیامی که با توجه به دسترسی وی به گزارشات بعضا کمتر منتشر شده ، نشان از بروز روزهای سخت تر از گذشته در صورت عادی انگاری مردمی ، دارد!
حسین کلانتری در جدیدترین نشست ستاد استانی کرونا که روز گذشته برگزار شد پس از بیان جزئیات شیوع در استان و کشور که گویا در حال افزایش است ، گفت : پیام ما به مردم استان این است که ما تلاش می کنیم با همکاری خود مردم که با عدم حضور در تجمعات و دورهمی ها خواهد بود ، شرایطی ایجاد کنیم که در ماه پایانی سال مردم و صنوف آزادی و راحتی بیشتری از محدودیت ها داشته باشند اما می بینیم که آمار در استان دوباره روند صعودی گرفته است و عده ای با عادی انگاری و عدم رعایت دستورالعمل ها حق دیگران را هم ضایع می کنند. ما به دنبال ایجاد محدودیت ها نیستیم و می خواهیم این محدودیت ها کم شوند. 
کلانتری ادامه داد : در حالی که همیشه در ستاد ملی کرونا عملکرد استان مورد تقدیر قرار گرفته است اما امروز (18 بهمن ) در ستاد ملی نسبت به روند افزایشی ابتلا در کهگیلویه و بویراحمد هشدار جدی داده شد . 
وی افزود : آمارها نشان می دهد دو شهرستان بویراحمد و کهگیلویه و پس از آن ها گچساران ، آمار ابتلا ، افزایشی شده است و این زنگ خطر جدی است .
کلانتری با اعلام هشدار جدی و تاکید بر این نکته که در صورت ورود استان به پیک چهارم مرگ و میرها بیشتر خواهد بود ، گفت : رعایت دستورالعمل ها بر عهده دو بخش است .
رئیس استانی ستاد کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد : در بخش اول ، رعایت پروتکل ها مربوط به دستگاه های اجرایی و نهادهای حاکمیتی است که هنوز گزارش تخلفی مبنی بر عدم رعایت پروتکل ها نیامده است اما در صورت گزارش شدن تخلف ، با دستگاه متخلف به شدت برخورد خواهد شد و با بالاترین مقام دستگاه برخورد قانونی خواهد شد.
کلانتری افزود : بخش دوم و مهم در بحث شیوع کرونا مربوط به مردم است که متاسفانه گزارشات نشان می دهد هم مراسمات تشییع و عروسی و هم تجمعات زیادی رخ می دهد.
وی ادامه داد : فقط عروسی و تشییع نیست و می بینیم دورهمی های خانوادگی هم زیاد شده اند و عده زیادی در خانه ها دور هم جمع می شوند و نهایتا هم افراد مسن تر این خانواده ها قربانی این دورهمی ها می شوند ! هر چند اخیرا این ویروس افراد جوان را هم درگیر و قربانی می کند.
کلانتری افزود : ما در برخورد تعارفی نداریم و در صورت گزارش تخلف به شدت برخورد خواهیم کرد و با هر دستگاهی که کوتاهی کند به شدت برخورد می شود.
کلانتری در بخش پایانی هشدار خود گفت : متاسفانه شهرستان های بویراحمد ، کهگیلویه و گچساران نتوانستند در این مدت آمار خود را به گونه ای پایین بیاورند که در محدوده رنگ آبی قرار گیرند و اکنون خطر ورود آن ها از رنگ زرد به رنگ نارنجی وجود دارد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، همانگونه که استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست ستاد استانی کرونا مطرح کرد ، ورود استان به پیک چهارم می تواند بسیار خطرناک و فاجعه بار باشد ضمن اینکه در صورت رعایت پروتکل ها می توان با کمترین تلفات این پیک را هم پشت سر گذاشت .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار