کد خبر: ۹۶۶۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵ 24 May 2021

 به گزارش تابناک از هرمزگان : تابناک- مسئول مرکز نیکوکاری امام حسن مجتبی علیه السلام مسجد حمزه(ع) محله نخل پیرمرد بندرعباس می گفت اگر بتوانیم طرح  سبد مهربانی را در فروشگاه های بزرگ در بندرعباس مانند گامرون، رفاه، اتکا، تارا مارکت و... اجرا کنیم، خریداران می توانند به هر میزان که تمایل داشته باشند از کالاهای خریداری شده را برای استفاده محرومان در این سبدهای مهربانی قرار دهند.این مرکز نیکوکاری بیش از هزار خانواده محروم را تحت پوشش دارد. خانواده هایی که بیشتر آنها حتی برای درمان و معیشت و... درمانده شده اند و با مشارکت خیرین، بخشی از نیازهای شان برطرف می شود و البته برخی نیازهای شان هم اجابت نمی شود و نیاز است خیرین مشارکت بیشتری را در این حوزه داشته باشد. طرح سبد مهربانی درصورتیکه مورد استقبال فروشگاه های زنجیره ای و بزرگ قرار گیرد، اولا که هیچ بار مالی برای آنها ندارد و ثانیا در این امر خیر سهیم شده اند و ثالثا زمینه مشارکت عموم مردم در تامین معیشت و نیازهای محرومان جامعه فراهم خواهد شد.
متاسفانه بدلیل بحران شرایط اقتصادی در سایه بی تدبیرهای چندسال اخیر دولت و اثرات کرونا بر زندگی و معیشت مردم، بسیاری از محرومان و نیازمندان جامعه توان تامین نیازهای اولیه زندگی و موادغذایی که سربه فلک کشیده را ندارند ونیاز است مردم هم و هرکسی در حد توان‌ یاریگر همدیگر باشند.
مردمی که از فروشگاه های بزرگ خریداری می کنند، اگر هر کدام فقط یک خرید کوچک شان را به خانواده های نیازمند از طریق سبدهای مهربانی اهدا نمایند، هر روز دهها خانواده فقیر و محروم در استان می توانند، بخشی از نیازهای شان تامین شود و کودکان شان گرسنه نمی خوابند. مراکز نیکوکاری و خیریه نیز می توانند با مدیران این فروشگاه ها رایزنی و گفتگو نمایند واز فعالیت های شان بگویند و پس از موافقت شان برای راه اندازی سبد مهربانی در آن فروشگاه ها، مدیران و اعضای این مراکز می توانند از فعالیت های شان به مردم بگویند و زمینه مشارکت شان در امورات خیر برای یاری رسانی به محرومان را فراهم کنند. بطور حتم برخی از شهروندان تمایل دارند به نیازمندان یاری برسانند؛ اما دسترسی شان به نیازمندان واقعی کمتر برایشان فراهم است و از طریق سبدهای مهربانی این موضوع محقق می شود. بایستی فرهنگ کمک به نیازمندان در حد توان در جامعه نهادینه شود تا بسیاری از مشکلات فعلی برطرف شود و محرومان از نیازهای اولیه شان هم محروم نشوند. نباید هرمزگان در فقر خوراکی در کشور در جایگاه نخست قرار گیرد. پس فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای می توانند با مشارکت مراکز نیکوکاری و خیریه زمینه حضور بیشتر عموم مردم در فعالیت های خیرخواهانه و حمایت از محرومان را فراهم نمایند.

انتهای پیام /9063 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار