حجت الاسلام افشین کلات پور در گفتگو با تابناک:
مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کرمانشاه گفت: توزیع گوشت نذری گرم در بین نیازمندان و آسیب دیدگان سیل و زلزله برای پنجمین بار در استان کرمانشاه انجام شد.
کد خبر: ۹۶۷۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰ 27 May 2021

حجت الاسلام افشین کلات پور در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور و تعطیلی یا تضعیف بسیاری از مشاغل و کم رونقی بازار بحث مواسات و همدلی از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد.

وی افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هم از این قانون مستثنا نبود و بنا بر توصیه مقام معظم رهبری و مسئولین، کانون‌ها وارد بحث کمک مومنانه، مواسات و همدلی شدند. در همین راستا کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه (س) در قم با یاری خیرین برنامه وزین سمت خدا که از شبکه ۳ پخش می‌شود، سایر کانون‌ها را فراخوان کردند و چندین دوره گوشت نذری و قربانی با توجه به وضعیت جامعه به استان‌های مختلف کشور ارسال کردند.

مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه تصریح کرد: در استان کرمانشاه هم که مقام معظم رهبری درباره شهر‌های آن می‌فرمایند، ولایت جنگ در آن‌ها آغاز و خاتمه یافت و گیلانغرب دومین شهر مقاوم کشور نام گرفت. به یاری خدا و با کمک خیرین و کانون حضرت خدیجه (س) در قم این برنامه برای بار پنجم در شهر‌های گیلانغرب، قصرشیرین، سرپل ذهاب و شهر‌های مرزی (زلزله زده) اجرا شد.

وی اظهار کرد: به این ترتیب کانون‌ها بسته‌های آماده شده را با شناسایی نیازمندان و با حفظ آبرو به درب منازل آنان می‌رسانند جامعه هدف این طرح افراد نیازمندی بود که از فقر مادی رنج می‌بردند و جنگ زده و آسیب دیده از سیل و زلزله بودند.

وی با تاکید بر اینکه استان کرمانشاه پنجمین باری است که در این طرح مشارکت داشته است، گفت: ارزش ریالی هر بسته ۲۵۰ هزار تومان است و این طرح‌ها همچنان تداوم دارد.

حجت الاسلام کلات پور تاکید کرد: این بسته‌ها با یاری خداوند در شهر‌های مختلف خصوصا شهر‌های فقیر صدمه دیده، توزیع می‌شود. مجموع ارزش ریالی این توزیع‌ها تاکنون در کل کشور معادل ۳۷ تا ٣۸ میلیارد تومان و در استان کرمانشاه حدود ۲۵۰تا ٣٠۰ میلیون تومان بوده است که با محاسبات انجام شده حدود ۱ میلیارد و ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان گوشت نذری به صورت مستقیم و همچنین با یک طرح مشارکتی که مقداری گوشت را خیرین قم و مقداری هم خیرین کرمانشاه تهیه کردند توانسته ایم به دست نیازمندان واقعی برسانیم.

وی در پایان از موسسه حضرت خدیجه (س) در قم و همچنین برنامه وزین سمت خدا و خیرین که توانسته اند این همدلی و مواسات را در بین مردم گسترش دهند، قدردانی کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار