رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: در حال حاضر ۹۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های ایلام بستری هستند.
کد خبر: ۹۶۷۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰ 30 May 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ محمد کریمیان اظهار کرد: در استان ایلام از ابتدای شیوع بیماری کرونا ۳۸ هزار و ۶۹۵ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و متاسفانه تعداد ۷۸۷ نفر از هم استانی‌هایمان نیز جان خود را از دست داده‌اند.

وی گفت: همچنین در حال حاضر تعداد ۹۴ بیمار مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان‌های استان بستری هستند و مراحل درمان و مراقبت‌های مربوطه به آنان در حال طی شدن است.

کریمیان اضافه کرد: تعداد ۳۷ هزار و ۷۶۱ مورد نیز از بیماران مبتلا به کرونا در سطح استان بهبودی کامل یافته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام تصریح کرد: به لحاظ روند کلی کووید ۱۹ در استان اردیبهشت ماه تعداد ۱۹ هزار و ۶۱ مورد از افراد مشکوک به کرونا نمونه‌گیری شده که از این رقم تعداد چهار هزار و ۵۰۴ مورد مثبت اعلام‌شده و تعداد یک هزار و ۳۸۸ نفر نیز در بیمارستان‌ها بستری‌شده و متأسفانه تعداد ۶۲ نفر از هم استانی‌هایمان به واسطه ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

وی گفت: از ابتدای خرداد ماه تا امروز نیز تعداد ۲ هزار و ۷۸۶ مورد از افراد مشکوک به کرونا نمونه‌گیری شده که از این رقم تعداد ۳۶۹ مورد مثبت اعلام‌شده و تعداد ۱۵۲ نفر نیز در بیمارستان‌ها بستری‌شده و متأسفانه تعداد ۱۰ نفر از هم استانی‌هایمان به واسطه ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

کریمیان عنوان کرد: روند بستری موارد جدید مشکوک در استان رو به کاهش است و در طول هفته گذشته خروجی‌های بیمارستان از ورودی بیمارستان سبقت گرفته است.

وی گفت: وضعیت مقایسه هفتگی موارد بستری، ابتلاء و فوتی از هفته اول اردیبهشت تا هفته اول خرداد، نمونه گیری ۴۶ درصد کاهش، موارد مثبت ۵۹ درصد کاهش، بستری ۵۲ درصد کاهش و فوتی نیز ۹ درصد کاهش یافته است./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار