دکتر مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در سیصد و پنجاه و چهارمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه با اشاره به روند افزایشی موارد ابتلا و بستری بیماران مشکوک و یا دارای علائم کروناویروس در بیمارستان‌های استان، از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده علائم کروناویروس، به مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس در سطح شهر مراجعه کنند و از حضور مستقیم در بیمارستان‌ها پرهیز کنند.
کد خبر: ۹۷۶۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 05 July 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: دکتر مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در سیصد و پنجاه و چهارمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه با اشاره به روند افزایشی موارد ابتلا و بستری بیماران مشکوک و یا دارای علائم کروناویروس در بیمارستان‌های استان، از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده علائم کروناویروس، به مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس در سطح شهر مراجعه کنند و از حضور مستقیم در بیمارستان‌ها پرهیز کنند.

او با اشاره به فعالیت مراکز منتخب سرپایی درمان کروناویروس در استان فارس، افزود: نیاز است شهروندان با مشاهده علائم مشکوک به کروناویروس، به پزشک خانواده خود مراجعه کنند تا در صورت نیاز بتوانند با انجام تست‌های تشخیصی در مراکز ۱۶ ساعته، از ابتلای خود به کووید۱۹ آگاه شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با تاکید بر اینکه تشخیص سریع، می‌تواند در قطع زنجیره انتقال کروناویروس موثر باشد، ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس جهش یافته هندی و سرایت پذیری بالای آن و احتمال ایجاد بحران جدید در استان، تنها راه برون رفت از این بحران، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مانند استفاده عمومی مردم از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، دوری از تجمعات و دوررهمی ها، پرهیز از تردد‌های غیرضروری است.

دکتر لطفی در این نشست ضمن بررسی آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا طی دیروز تاکنون در فارس، به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

او همچنین ظرفیت تخت‌های ویژه و عادی بیمارستان‌های استان، فعالیت مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس، اقدامات کارگروه‌های مختلف ستاد دانشگاهی را مورد ارزیابی قرار داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار