گزارش مرکز آمار ایران بیانگر ادامه روند افزایشی قیمت کالاهای خوراکی است.
کد خبر: ۹۷۶۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۵ 05 July 2021

تابناک رضوی: مرکز آمار ایران تازه ترین گزارش از وضعیت تغییر متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف خوراکی در مناطق شهری کشور در خرداد ماه را منتشر کرد.

 

بر اساس این گزارش در گروه نان و غلات، اقلام "شیرینی خشک" و "رشته آش" با ٢,٧ درصد و "برنج ایرانی درجه یک" با ٢.٠ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

 

"باسلام" را نصب کن، خرید انجیر درجه یک 65 هزار تومان!!
"باسلام" را نصب کن، خرید انجیر درجه یک 65 هزار تومان!!

مشاهده
yektanet-logo-sign
تبلیغ
در گروه گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن نیز "مرغ ماشینی" با ٤,٨ درصد، "کنسرو ماهی تن" و " گوشت گاو یا گوساله " با ١.١ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند. همچنین در این گروه " گوشت گوسفند" با ٢.٢ درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته است.

 

همچنین در گروه لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "شیر خشک" با ٤,٢ درصد، "تخم مرغ ماشینی" با ٤.١ درصد بوده است.

 

در گروه میوه و خشکبار بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "خربزه" با ٢٤,٤ درصد و "هندوانه" با ١٥.١ درصد است. همچنین در این گروه "هلو" با ١٥.٤ درصد و "پرتقال" با ٨.٨ درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته ­اند.


اما بیشترین افزایش قیمت در گروه سبزیجات و حبوبات نسبت به ماه قبل مربوط به "سیب زمینی" با ١٤,٧ درصد، "گوجه فرنگی" با ١٤.٣ درصد، "بادمجان" با ١١.٠ درصد و "پیاز" با ٩.٩ درصد است.


­در گروه قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها نیز بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "نوشابه گازدار" و "شکر" با ٥,٢ درصد و "قند" با ٢.٧ درصد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار