مدت ها بود رنگ ها ثابت و خبری از رنگ قرمز نبود اما اینک که کشور در پیک پنجم قرار گرفته رنگ بندی ها دائما در حال تغییر و رو به سرخی نهاده اند.
کد خبر: ۹۷۷۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸ 10 July 2021

تابناک ایلام ، بهروز مردانی :: رنگ بندی کرونایی یکی از روش های مدیریت وزارت بهداشت در اعلان وضعیت مناطق و اعمال محدودیت ها است و بر اساس این رنگ بندی رنگ قرمز وضعیت حاد و بحرانی نشان داده و رنگ های نارنجی و زرد و آبی به ترتیب رنگ های قبل از قرمز شدن را نشان می دهند.

مدت ها بود رنگ ها ثابت و خبری از رنگ قرمز نبود اما اینک که کشور در پیک پنجم قرار گرفته رنگ بندی ها دائما در حال تغییر و رو به سرخی نهاده اند.

شهرستان آبدانان همواره یکی از مناطق استان بوده که آمار مبتلایان آن بالا و از پیش قراولان قرمز شدن در پیک های گذشته بود.

اما خوشبختانه مدتهاست که جوی آرام را سپری و اکنون که شهرهای اطراف قرمز و نارنجی شده اند آبدانان نیز با تغییر رنگ به رنگ  نارنجی درآمده است.

باید اذعان داشت که تجربه نشان داده شهر هایی که نارنجی شده اند خیلی کم پیش آمده که دوباره به وضعیت قبل یعنی زرد رنگ برگردند و همواره با وضعیت قرمز مواجه می شوند ولیکن مردم آبدانان با توجه به تجربه دوران گذشته و با توجه به اینکه به گفته اکثر قریب به اتفاق کارشناسان مهمترین عامل پاندمی این ویروس اجتماعات و مکان های با ازدحام جمعیت می باشد که قدرت انتشار و سرایت ویروس تسری می یابد.

لذا با پرهیز از رفتن به مکان های شلوغ و جلوگیری از انجام مراسمات غیر ضروری و یا با برگزاری بصورت محدود و با حداقل افراد و نیز رعایت پروتکل ها و استفاده مداوم از ماسک می توان از ورود به وضعیت قرمز و در معرض تهدید قرار گرفتن این ویروس هولناک جلوگیری کرد./م

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار