اپیدمیولوژیست دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مهمترین راه مقابله با بیماری کرونا و کنترل موج پنجم و پیک های آتی، سرعت بخشیدن در روند واکسیناسیون در کنار رعایت بهداشت است.
کد خبر: ۹۷۷۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳ 11 July 2021

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر رحمت الله مراد زاده بیان کرد: متاسفانه با شروع پیک پنجم کرونا با یک افزایش موارد ابتلا در بیماران کرونا مواجه شدیم و از آنجاییکه لازم است که واکسیناسیون گسترده در سطح جامعه به سرعت انجام شود، انجام واکسیناسیون با روش موجود به هیچ وجه نمی تواند مانع گسترش و سرایت ویروس کرونا شود از این رو می بایست اقدامات جهادی تر و هوشمندانه تری را در دستور کار قرار داد.

وی افزود: بررسی ها و مطالعات پیشین نشان می دهد که واکسیناسیون در جهت رسیدن به ایمنی گروهی و کاهش موارد مرگ و بستری می تواند نقش بسیار مهمی را ایفا نماید.

وی تاکید کرد: با توجه به افزایش موارد مبتلایان در هفته جاری زنگ خطر و هشدار ویروس کرونا علی الخصوص برای افراد مسن و دارای بیماری زمینه ای به صدا درآمده و همزمانی این افزایش آمار با افزایش شناسایی موارد جهش یافته نوع دلتا(هندی) که قدرت انتقال ۲ برابری نسبت به نوع آلفا دارد، می تواند باعث افزایش موارد بستری و مرگ در سطح استان شود.

دکتر مرادزاده افزود: در هرصورت در هر نوع جهشی که در ویروس کرونا اتفاق می افتد آنچه که حائز اهمیت است، جدی قلمداد کردن خطر سرایت و انتقال ویروس در بین افراد جامعه است که مدیریت آن نیازمند همکاری مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی و برنامه های هوشمندانه است.

این اپیدمیولوژیست در پایان، تشدید اقدامات پیشگیرانه را بهترین راه مقابله با کرونای جهش یافته دانست و خاطرنشان کرد: برای آنکه در پیک پنجم مجدداً با تجربه های تلخ و ناخوشایند روبرو نشویم حتما باید موارد پیشگیرانه بیشتر رعایت شود، زیرا ویروس کرونای جدیدِ جهش یافته، از جهت مسائل پیشگیری فرقی با ویروس قبل ندارد و چنانچه تمام مراحل پیشگیری برای کووید جدید با کمی مراعات و سختگیری بیشتر انجام گیرد بیماری قابل مهار و کنترل می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار