کارشناس مسئول مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: خوشبختانه تاکنون گزارش از مرگ مادران باردار کرونایی در استان به ثبت نرسیده است.
کد خبر: ۹۸۹۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸ 28 August 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، طیبه ماجانی افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون با تعامل محکم و پایدار میان بهداشت و درمان هیچگونه مرگ مادر باردار کرونایی ثبت نشده است.
وی یادآورشد: ماحصل تلاش های میان بهداشت و درمان منجر به این شده که از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون هیچگونه مرگ مادر باردار کرونایی و مرگ نوزاد زیر ۳۰ روز ثبت نشده است.
وی تاکید کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان مردادماه ۷۰۲ مادر مشکوک به کرونا داشته ایم که شامل مادران باردار و پس از زایمان بوده اند، همچنین ۴۵۸ مورد مادر مثبت کرونایی به مراکز درمانی تابعه دانشگاه علوم پزشکی اراک مراجعه کرده که از این میان ۲۲۰ مورد بستری شده و ۳۱ مورد(۱۴٪) در بخش های ویژه تحت مراقبت قرار گرفته اند.
ماجانی ادامه داد: در پیک چهارم کرونا حدود ۲۴۰ مادر باردار مشکوک به کرونا ثبت شده و ۲۳۶ نفر مادر مثبت کرونایی به مراکز درمانی مراجعه کرده که از این میان ۱۷ مورد در بخش icu تحت درمان قرار گرفتند.
کارشناس مسئول واحد مامایی دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین تاکید کرد: در پیک پنجم کرونا ۲۳۰ مورد مادر مشکوک کرونایی گزارش شده که ۱۵۱ نفر مادر مثبت کرونایی به مراکز مراجعه کرده و حدود ۶ مورد بستری در بخش icu تحت مراقبت قرار گرفته اند.
وی گفت: در بین مراکز دانشگاه علوم پزشکی اراک، دلیجان بیشترین آمار مراجعه کنندگان مادران باردار کرونایی و در شهر اراک بیمارستان طالقانی و بیمارستان امیرالمومنین(ع) به عنوان پذیرش مادران باردار کرونایی نیازمند icu بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار