کد خبر: ۹۹۵۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۹ 20 September 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویر احمد، جلسه شورای اداری شهرستان دنا با محوریت دفاع مقدس،ستاد بحران،بازگشایی مدارس و واکسیناسیون پیشگیری از کرونا در سالن جلسات شهید نجفی سی سخت برگزار شد.

در این جلسه که  با حضور مسوولین شهرستانی برگزار گردید،امام جمعه شهر سی سخت ضمن تسلیت اربعین حسینی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت:گرامی داشت هفته دفاع مقدس و ایثارگری ها و رشادت های ملت ایران بر ما واجب همیشگی بوده و باید از این گنجینه گرانبها همیشه به خوبی یاد شود.

حجت الاسلام مصباح نژاد به خدمات و دست آوردهای اخیر نظام و دولت سیزدهم در تهیه واکسن کویید 19 اشاره کرد و گفت:در یک ماه اخیر بیش از 50 میلیون دوز واکسن کویید 19 وارد کشور شد که شاهد تزریق آنها در مراکز بهداشتی توسط کادر درمان بودیم.

امام جمعه سی سخت به مزایا و اهمیت عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای اشاره کرد و گفت:عضویت در سازمان های بین المللی و منطقه‌ای می تواند منجر به انتقال تکنولوژی بین شرکا شود. به این دلیل که شرکا متعهد به همکاری تجاری ،اقتصادی و سرمایه گذاری می‌شوند و به دلیل حضور و عضویت کشورهای قدرتمندی چون چین،روسیه،هند و سایر کشور های دیگر،عضویت جمهوری اسلامی ایران در شانگهای می تواند تغییرات قابل توجهی در را حوزه اقتصادی کشور ما به وجود آورد.

وی اشاره به تخریب زیرساخت ها و مراکز آموزشی شهرستان دنا بر اثر زلزله 29 بهمن 99  کرد و گفت:با وجود پای کار آمدن دولت مردان و ادارات نوسازی استان های معین،روند ساخت و سازها به خوبی پیش می رود و روند مطلوبی را مشاهده می کنیم اما بعید می دانم جوابگوی آموزش حضوری برای سال تحصیلی جدید باشد.

حجت الاسلام مصباح نژاد تلاش مجموعه ستاد بازسازی زلزله شهرستان دنا را قابل تقدیر دانست و گفت:با وجود پای کار بودن بیشتر نهاد های دولتی و نظامی اما شاهد کم کاری و عدم پشتیبانی لازم تعدادی از دستگاه های خدمات رسان استانی با ادارات شهرستانی آنها بودیم و این عدم پشتیبانی در حوزه آب و فاضلاب بیشتر به چشم آمد.

امام جمعه سی سخت تأمین اقلام غذایی روزانه مردم در طول روزهای هفته و در راس روز های تعطیل را مهم دانست و گفت:در حوزه تأمین مرغ و نان شهرستان باید تلاش ویژه صورت گیرد تا  با آنچه که در کف خیابان برای مردم در توزیع مرغ وجود دارد نزدیک شود و طوری عمل شود که اقدامات دستگاه های متولی در جامعه نمود خود را نشان دهد.

وی در آخر به ارزش کمک به ستاد بازسازی عتبات عالیات اشاره کرد و گفت:ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان دنا بخشی از بازسازی عتبات در کشور عراق را قبول کرده است و انتظار همکاری از همه نهاد های دولتی،نظامی و مردمی با ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان را داریم.

دادستان شهرستان دنا:انتظار دستگاه قضای شهرستان دنا از مدیران ادارات شهرستان،تامین و پرداخت مطالبات شهرداری سی سخت می باشد

غریب پور ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و تسلیت اربعین حسینی اشاره به خدمت و برطرف کردن مشکلات مردم کرد و گفت:این پست ها و مقام ها برای انسان سعادت نیست و به انسان هم هیچ ارزشی نمی دهد و زمانی ارزش پیدا میکند که بتوانیم از کار مردم گره ای را باز کنیم.

دادستان شهرستان دنا صیانت از جان مردم را وظیفه مسوولین حوزه بهداشت و درمان دنا دانست و گفت:تلاش مسوولین حوزه سلامت قابل تقدیر است و تلاش شبانه روزی این قشر از جامعه کشور در حوزه درمان مردم ستودنی است.

این مقام قضایی به بدهی دستگاه های اداری به شهرداری سی سخت اشاره کرد و گفت:بنا به وضعیت تنگای مالی شهرداری سی سخت این وضعیت بیشترین فشار را به قشر نیروهای خدماتی وارد می کند و بازتاب جالبی ندارد.

وی گفت:انتظار دستگاه قضای شهرستان دنا از مدیران ادارات شهرستان،تامین و پرداخت مطالبات شهرداری سی سخت می باشد.

غریب پور با اشاره به نقش فرماندار شهرستان دنا در عبور از بحران های اخیر شهرستان دنا داشت و گفت:با وجود نزدیک شدن فصل سرما در مناطق زلزله زده انتظار مردم از مسوولین ستاد بازسازی زلزله آزاد سازی اقساط تسهیلات جهت پیشرفت فیزیکی کار می باشد که انتظار ورود و نظارت دقیقتر در این حوزه را از مسوولین امر خواهان هستیم.

سید فاضل پور خسرو بخشدار بخش پاتاوه به عنوان یکی دیگر از سخنرانان این جلسه به وقوع زلزله 3.9 ریشتری روز 28 شهریور ماه 1400 اشاره کرد و گفت:انتظار ما از ورود دستگاه متولی جهت ارزیابی و برآورد خسارت به شهر پاتاوه می باشد.

بخشدار بخش پاتاوه گفت:از آنجا که کانون زلزله 29 بهمن 99 را شهر سی سخت اعلام کردند و تیم ارزیاب جهت برآورد میزان خسارت در آن شهر حاضر شد،اکنون نیز با وقوع این زمین لرزه در بخش پاتاوه شاهد خساراتی در حوزه منازل مسکونی بوده ایم که با مراجعه مردم به بخشداری انتظار همکاری و حمایت را دارند.

پور خسرو افزود:قصد ایجاد توقع برای مردم نداریم اما انتظار مردم از مسوولین نظام رسیدگی به مطالبات آنها است.

وی در ادامه تاکید به رفع مشکل تامین آب تعدادی از روستاهای بخش پاتاوه داشت و با بیان اینکه فصل گرما و کمبود آب مربوط به این فصل از سال را نیز سپری کردیم اما کما کان بحران آب پابرجا است گفت:در حوزه روستاهای بنستان،لما،بیژگن هنوز با مشکل تامین آب رو به رو هستیم که نیاز به تدابیر لازم در این حوزه می باشد.

بخشدار پاتاوه در پایان از دادستان دنا خواست تا با به مساله راه اندازی پمپ بنزین بخش پاتاوه که دارای بحث  های حقوقی نیز می باشد ورود کرده و مشکل راه اندازی آن را حل نماید.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار