نماینده مردم مراغه و عجبشیر در مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش و پرورش باید فضا و فرهنگ گفت و گو در جامعه را با ارایه آموزش های لازم تقویت کند.
کد خبر: ۹۹۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰ 24 September 2015

به گزارش تابناک تبریز، مهدی دواتگری روز چهارشنبه در آیین نواختن زنگ بازگشایی مدارس شهرستان مراغه با بیان اینکه دانش آموزان هر جامعه آینده سازان هستند، افزود: آموزش و پرورش باید این قشر را با حساسیت و دقت کافی به سوی یک جامعه توسعه یافته هدایت کند.

وی اظهار کرد: مدرسه مهمترین مرکز تربیت انسان پس از خانواده بوده و معلمان باید بتوانند با افزایش نقدپذیری در جامعه، دانش آموزان را طوری تربیت کنند که در آینده فضای گفت و گو تقویت شود.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر در هر جامعه ای فرهنگ نقد منصفانه و نقدپذیری حاکم شود بدون شک این جامعه به سمت توسعه حرکت می کند. دواتگری، احترام به شخصیت اجتماعی دانش آموزان را از مهمترین حقوق آنان عنوان کرد و ادامه داد: حق نشاط و شادی از دیگر حقوق جامعه دانش آموزی بوده که دست اندرکاران آموزش و پرورش باید در این راستا تلاش زیادی انجام دهند.

وی، تعلیم را اصل جامعه محوری و تربیت را مکمل آن اعلام کرد و گفت: اکنون تربیت انسانی مومن، آگاه و کارآفرین در زمره اهداف آموزش و پرورش قرار گرفته است.

مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این آیین گفت: این مدیریت در سال جاری محورهای فعالیت خود را در قالب تاکید بر افزایش انگیزه دانش آموزان، تعریف نقش اولیا، باز تعریف اهداف آموزش و پرورش و افزایش شور نشاط در تعلیم تربیت اجرا می کند.

جلیل اسلامی، افزود: تمامی برنامه های آموزش و پرورش در سال تحصیلی 95 – 94 با شعار تدبیر با آموزشی با نشاط آغاز می شود. وی، از راهیابی 20 نفر از دانش آموزان این شهرستان به دانشگاه های دولتی در رشته های پزشکی و 58 نفر در رشته های مهندسی در سال جاری خبر داد. آیین زنگ تحصیلی سال 95 – 94 با حضور مسوولان محلی در دبیرستان دخترانه ابن سینای این شهرستان به صورت نمادین نواخته شد. همزمان با این آیین 43 هزار دانش آموز شامل حدود 21 هزار دانش آموز دختر و 22 هزار دانش آموز پسر در 500 مدرسه شهری و روستایی سال تحصیلی را آغاز کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار