کریمی فر تاکید کرد : از ويژگيهاي مدیران و كارکنان شاغل در نظام اداری اسلامی ، اين است كه مردم را از خود ميدانند و خود را از مردم. بنابراين حاضر نيستند بين خود و مردم مانع و حجاب ايجاد كنند، بلكه ميخواهند با مردم و در كنار مردم زندگي كنند زیرا اين روش علاوه بر اينكه مردم را نسبت به مدیران خوشبين و دلگرم ميكند، باعث ميشود مدیران در جریان درست امور قرار گرفته و تصمیمات خود را بر اساس واقعیات اتخاذ نمایند .
مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در ادامه به تشکیل ستاد صیانت از حقوق شهروندی و سلامت اداری و ستاد تکریم ارباب رجوع اشاره کرد و گفت : این ستادها به دنبال تدوین راهکارهایی است که مطالبات و درخواست های مراجعین در چارچوب نظامندو قانونمند اداری و در حداقل زمان ممکن انجام شود . کریمی فر تصریح کرد : تکریم ارباب رجوع به معنای تخلف از قوانین و دستورالعمل های اداری نیست ،بلکه تمام تلاش کارکنان و مدیران معطوف بر این نکته است که با در نظر گرفتن منافع و مصالح کلان سازمانی و رعایت دقیق مقررات با برخوردی حسنه مسائل پیگیری شود .
وی در ادامه به اختصاص دادن یک روز در هفته براي ملاقات با مردم اشاره کرد و افزود :به طور میانگین هرهفته 170نفر پذیرفته می شود و متناسب با نوع درخواست آنها دستور رسیدگی و پیگیری صادر می شود .
کریمی
فر طرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع را یکى از هفت برنامه تحول
اداری کشور برشمرد که به منظور ایجاد تحول در نظام ادارى کشور به تصویب
شوراى عالى ادارى رسیده است .