مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم:

2770 میلیارد تومان از منابع بانک‌ها در قم هزینه نشده است

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم گفت: آمار مصرف منابع بانک‌های خصوصی و دولتی امسال 5 درصد افزایش داشته، اما حدود 2 هزار و 770 میلیارد تومان از منابع هزینه نشده است.
کد خبر: ۳۲۲۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۸ 01 November 2016
به گزارش تابناک قم، مجید آوری‌فرد در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با بیان اینکه میزان جذب سپرده بانک‌های دولتی و خصوصی در پایان سال گذشته 6 هزار و 443 میلیارد تومان بوده است، اظهار کرد: این مبلغ با 12 درصد افزایش شهریورماه امسال به 7 هزار و 15 میلیارد تومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه میزان منابع مصرفی بانک‌های خصوصی و دولتی در پایان سال گذشته 3 هزار و 347 میلیارد تومان بوده است، اضافه کرد: این آمار امسال پنج درصد افزایش داشته، اما با این وجود حدود 2 هزار و 770 میلیارد تومان از منابع این بانک‌ها در استان هزینه نشده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم خاطرنشان کرد: بانک‌ها باید نسبت به جذب و هزینه‌کرد منابع مالی اهتمام جدی داشته باشند در حالی که اکنون بخشی از مصارف منابع آنها به تسهیلات معوق سال‌های گذشته اختصاص دارد که بانک‌ها با پرونده‌سازی در قالب تسهیلات جاری ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه بانک صنعت و معدن با 79 میلیارد تومان منابع و افزایش 6 برابری سهم ملی خود 450 میلیارد تومان در استان مصرف داشته است، تصریح کرد: در میان دیگر بانک‌های تخصصی، بانک مسکن با 409 میلیارد تومان منابع و افزایش سه برابر سهم ملی خود یک‌هزار و 327 میلیارد تومان در استان مصرف داشته است اما میزان منابع و مصارف در بانک‌های توسعه تعاون، کشاورزی و صادرات برابر بوده است چراکه این بانک‌ها منابع محدودی را در اختیار دارند.

آوری‌فرد از مشارکت بانک‌های توسعه تعاون، کشاورزی و صنعت و معدن در پروژه‌های سرمایه‌گذاری استان تقدیر کرد و افزود: برای تسهیلات رونق تولید 930 درخواست به ارزش 675 میلیارد تومان ارائه شده که 640 مورد از آنها در کارگروه استانی و 438 مورد در بانک‌های عامل تایید شده و 181 مورد به مرحله قرارداد و 164 مورد با مبلغ 141 میلیارد تومان به مرحله پرداخت رسیده است.

وی یادآور شد: شرایط بانک‌های دولتی سختگیرانه‌تر از بانک‌های خصوصی است به همین علت واحدهای تولیدی با وجود سود تسهیلاتی بیشتر به سمت بانک‌های خصوصی گرایش یافته‌اند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم با تاکید بر اینکه بانک‌ها باید علت آمار پایین تسهیلات رونق تولید را مطرح کنند، گفت: بانک‌های ملت، کشاورزی و صنعت و معدن بخش قابل توجهی از تسهیلات پرداختی این بخش را به خود اختصاص داده‌اند اما بانک‌های خصوصی تاکنون مشارکت مطلوبی نداشتند درحالی که منابع ملی میان بانک‌های دولتی و غیردولتی تقسیم شده است.

وی با اشاره به اینکه مدیران برخی از بانک‌ها فقط به دنبال رفع تکلیف هستند، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به پیشرفت باید برای رفع مشکلات تلاش شود همانطور که بانک‌ها در استان‌های مختلف کشور به شیوه گسترده‌تری منابع را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار