فوت هموطنانمان بر اثر کرونا عادی شده است

  رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در مورد ویروس کرونا دچار عادی انگاری شده ایم و دیگر با شنیدن فوت حدوداً  ۲۰۰ نفر از هموطنان در روز بر اثر کرونا، هیچکدام از ما متاثر نمی شویم.
کد خبر: ۸۸۱۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰ 28 July 2020

 

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جمع نمازگزاران مسجد المهدی اراک، افزود: این تعداد آماری که از اخبار هر روز ارائه می‌شود تنها اعداد و ارقام نیستند، بلکه هر یک، یک انسان، یک هم وطن ما هستند که می توانستند با رعایت نکات بهداشتی، اکنون زنده بمانند و زندگی کنند.
وی اظهار داشت: دانستن این موضوع که می توان با رعایت بهداشت، زدن ‌ماسک و شستشوی مکرر دست‌ها آمار را کاهش داد، کار سختی نیست، اما مشاهده برخی از افراد با وجود این آمارهای بالا و تاکیدات مسئولین، که بر عدم رعایت پروتکل های بهداشتی اصرار دارند، جای سوال و بسی نگرانی دارد.
وی تاکید کرد: اضافه کار حدود ۷ ماه پرستاران و کارانه یک ساله پزشکان را به خاطر خرید و تامین مایحتاج چرخه درمان اعم از دارو و تجهیزات حفاظت فردی، پرداخت نکرده ایم، اما با این حال مدافعان سلامت عاشقانه و تا پای جان بر سر عهد و پیمانی که با خدای خود بسته اند مانده و می مانند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآورشد: به شخصه از تعطیلی واحد یا کسبه ای ناراحت و دلگیر میشوم، اما طبق گزارشات و تحقیقات کارشناسان، بیشترین دلیل انتقال و سرایت ویروس حضور در اجتماعات مراکز پر جمعیت است، به همین دلیل و به ناچار برگزاری هر گونه مراسم های عروسی و عزا را ممنوع و ادامه فعالیت اقتصادی جامعه را مشروط به رعایت موازین بهداشتی کرده‌ایم.
دکتر جمالیان گفت: وضعیت فعلی شهر اراک قرمز است و وضعیت قرمز به این معنی است که امکانات درمانی و بهداشتی دیگر جوابگوی حجم بیماران نیست.
وی تاکید کرد: وضعیت دیگر شهرستان‌های استان نارنجی و زرد هستند که در صورت تداوم این روند، در شهرستان های استان نیز دچار بحران و رسیدن به وضعیت قرمز خواهیم شد.
وی افزود: کادر درمان علاوه بر خستگی ناشی از کار، بیش از پنج ماه است که فرزندان، خانواده و آشنایان را ندیده و یا در آغوش نگرفتند، اما در مقابل برپایی مراسم های عروسی و عزا و حضور جمعیت زیاد در این مراسم ها، نه تنها باعث انتقال ویروس و افزایش حجم کاری مدافعان سلامت شده، بلکه دیدن و شنیدن این بی مهری ها، کادر بهداشت و درمان را، که برای حفظ جان هموطنان خود از جان خود نیز می‌گذرند، به شدت ناامید می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار