بیش از ۱۰ هزار مسکن در استان مرکزی ساخته می‌شود

استاندار مرکزی گفت: :تا سه سال آینده بیش از ۱۰ هزار مسکن در استان مرکزی ساخته می‌شود که بخش عمده‌ای از آن سهم اوقاف است و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.
کد خبر: ۹۱۰۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳ 20 October 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،سید علی آقازاده در دیدار با مدیر کل و کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی به مناسبت دهه وقف افزود: استانداری مرکزی از هیچگونه حمایتی در این راستا دریغ نخواهد کرد.
وی یادآورشد:بخشودگی ۲ ماه کرایه املاک موقوفه تجاری به دلیل شیوع ویروس کرونا و توزیع ۲۵ هزار بسته معیشتی در رزمایش کمک مومنانه نیز از جمله اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی است که باید قدر دان این مهم بود.
وی افزود:تحولات و رشد روزافزون یکساله اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی قابل تقدیر است.
وی اظهارداشت:تحولات،شفاف سازی و بهره گیری بهینه از موقوفات استان مرکزی در طول یکسال گذشته مشهود است و باید قدردان زحمات مدیر کل و کارکنان این اداره کل باشیم .
وی افزود: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در طول یک سال و نیم فعالیت خود هم‌ به لحاظ رفتار و هم در عملکرد سازمانی بسیار موفق عمل کردند که ما شاهد تحولات خوبی در این سازمان هستیم.
استاندار مرکزی افزود:ارزیابی ما این است که اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بعد از یک دوره پر فراز و نشیب امروز با مدیریت خوب منشاء اجرای خیلی از خدماتی است که مردم نیاز دارند.
وی ادامه داد:بدون شک اگر اوقاف و امور خیریه خوب عمل کند و از طرفی مردم هم توجیه و حقوق وقف را به خوبی اجرا کنند به ایجاد یک کانون اقتصادی مهم‌در کشور می‌رسیم.
آقازاده اظهار داشت:بازدهی وقف خدمت به نیاز جامعه و حل مشکلات اجتماعی، فعالیت های مذهبی و کمک به نیازمندان است و اگر خوب عمل کنیم بسیاری از فعالیت های اقتصادی رونق گرفته و در رفع نابسامانی‌های جامعه خوب عمل می‌کند.
وی اضافه کرد:یکی از اهداف جمهوری اسلامی اجرای وقف به صورت صحیح است و اگر چه در ۳۰ سال اول انقلاب آموزش چندانی به مردم ارائه نشد اما در ۱۰ سال گذشته اقدامات موثری در این خصوص انجام شده است.
استاندار مرکزی گفت:استان مرکزی یکی از استان های وقفی کشور است و به دلیل برخورداری از منابع وقفی در بین پنج استان برتر کشور می باشد و همه باید کمک کنند تا نیات واقفان به خوبی در این استان اجرایی شود.
وی ادامه داد:اهداف اوقاف خیریه و در راستای کمک به مردم و ایجاد یک شرایط مناسب برای ایجاد مناسبت‌های معنوی است و اگر این مهم در بقاع متبرکه به خوبی انجام شود مردم نیز استقبال می‌کنند.
آقازاده تشریح کرد:هر چقدر ما اوقاف را حمایت کنیم این نهاد هم به خوبی می تواند به وظایف خود عمل کند و اکنون شاهد این امر هستیم که اوضاع اوقاف در استان مرکزی با برنامه و مدیریت شده است.
وی اضافه کرد:امروز برای تبریک دهه وقف و اعیاد ماه ربیع به اوقاف مرکزی سر زده ایم و اینکه از شما بخواهیم در راستای بهبود امور وقفی با هدف گذاری درست این مسیر به درستی طی شود تا مشکلات گذشته حل شود.
استاندار مرکزی اظهار داشت:مسئله اجرای وقف ونیات واقفین و انتقاد مردم مهمترین مشکلات سال‌های اخیر بود که چندین پرونده در این خصوص تشکیل شده و برای حل این مشکل باید آموزش همگانی وقف از سوی دستگاه‌های مختلف به‌خصوص نمایندگان مجلس و قوه قضائیه نهادینه شود.
وی افزود:اگر اوقاف بتواند ماموریت خود را خوب اجرا کند می تواند بخش عمده‌ای از بار مالی و اقتصادی کشور را به دوش بکشد.
آقازاده تاکید کرد:اگر متولی‌گری و نگهبانی اوقاف از نیات واقفین به خوبی انجام شود این نهاد می تواند در پروژه‌های اقتصادی سهیم شود.
وی یادآورشد: توافق‌نامه مشارکت اوقاف استان مرکزی با وزارت راه و شهرسازی در طرح اقدام ملی مسکن یک اقدام شایسته بود که اولین بار در استان مرکزی اتفاق افتاد که در این طرح۶ هزار مسکن در اراک و ۲۲ هزار مسکن در استان در این طرح ساخته می‌شود که نقش مهمی در شکستن قیمت مسکن خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار