ظرفیت تولید گوشت قرمز در استان مرکزی ۸۰ هزار تن است

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ظرفیت تولید گوشت قرمز در این استان را ۸۰ هزار تن اعلام کرد.
کد خبر: ۹۴۲۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵ 20 February 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،آذر با بیان اینکه استان در زمینه تولید این محصول رتبه سوم را در کشور به خود اختصاص داده است افزود: عمده تولید گوشت قرمز استان مرکزی در واحدهای نیمه صنعتی و سنتی تولید می‌شود.
وی با یادآوری تولید یک هزار و ۱۱۰ تن عسل سال گذشته در استان مرکزی گفت: تولید این محصول در استان در سال جاری به دلیل شرایط اقلیمی، سرمای بهاره طولانی، تنش گرمایی و گرد و غبار به ۹۸۵ تن کاهش یافته‌است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: تامین نهاده مورد نیاز دامداران و مرغداران مهمترین مشکل دولت و وزارت جهاد کشاورزی است و تامین نهاده از جمله مهمترین عوامل تولید دام و طیور در کشور به شمار می رود.
آذر یادآورشد: چهار و نیم میلیارد ریال سال گذشته دولت برای ورود ۱۵ میلیون تن نهاده‌های مورد نیاز دامداران و مرغداران اختصاص داد. وی ادامه داد: وجود تحریم‌های ظالمانه دشمنان اسلام و انقلاب علیه کشور، تخصیص ارز و انتقال پول مشکلاتی را در تامین نهاده‌های مورد نیاز دامداران و مرغداران کشور به وجود آورد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: در ۲ سه ماه اخیر مشکلات واردات نهاده‌های مورد نیاز دامداران و مرغداران بهبود یافته و توزیع این محصولات در کشور بهبود یافته‌ است.
آذر ادامه داد: سامانه بازارگاه برای ساماندهی و رسیدن نهاده به دست مصرف کنندگان در کشور طراحی و اکنون بسیاری از مشکلات تولیدکنندگان برای تامین نهاده‌ها برطرف شده‌ است.
وی گفت: تولیدکنندگان تخم مرغ از ابتدای مهر ماه و تولیدکنندگان گوشت مرغ از ابتدای آبان‌ماه بدون واسطه می‌توانند نهاده‌های مورد نیاز خود را از طریق سامانه بازارگاه خریداری کنند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اظهارداشت: گستردگی و صنعتی نبودن ۱۰۰ درصد دامداری های کشور ارایه نهاده از طریق سامانه بازارگاه به این تولیدکنندگان را با مشکل مواجه کرده است.
آذر افزود: اکنون آمار دامداری‌های شیری اخذ و مقرر شده مقرر شده زمینه بارگذاری اطلاعات در سامانه بازارگاه در آینده نزدیک فراهم شود.
وی با یادآوری آغاز طرح هویت گذاری دام‌ها از سال گذشته گفت: بر اساس این طرح یک کد ۱۵ رقمی به گوش دام‌ها الصاق و این شماره در سامامه هویت گذاری سراسری کشور ثبت می‌شود.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: این پلاک‌ها در راستای جلوگیری از قاچاق و رصد دام‌ها انجام می‌شود.
آذر یادآورشد: حمل دام بدون مجوز ممنوع است و در صورت مشاهده به عنوان دام قاچاق توسط نیروی انتظامی ضبط می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار