منطقه نمونه گردشگری بوجه و غار چال نخجیر به بخش خصوصی واگذار می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: در سال جاری واگذاری منطقه نمونه گردشگری بوجه شهرستان خمین و غار چال نخجیر دلیجان به بخش خصوصی در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۹۵۸۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷ 21 April 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، مصطفی مرزبان درباره برنامه‌های پیش‌بینی شده واحد سرمایه‌گذاری این اداره کل در سال جاری افزود: در سال جاری صدور مجوز ۷۵ مورد تاسیسات گردشگری و بهره‌برداری از ۲۰ طرح گردشگری پیش‌بینی و هدفگذاری شده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی حجم سرمایه‌گذاری برای موارد مذکور را بالغ بر ۳۷۰۰ میلیارد ریال دانست و گفت: مجموعه اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی تلاش خواهد کرد که در طول سال ۱۴۰۰ در راستای تحقق شعار سال مبنی بر تولید، پشتیابی‌ها و مانع‌زدایی‌ها حرکت کند و به نظر می‌رسد که ۷۵ مجوز تاسیسات گردشگری و ۲۰ طرح گردشگری، ۷۵۰ فرصت شغلی را در استان مرکزی ایجاد کند.
او افزود: در سال جاری پروژه‌هایی مانند مجموعه هتل اطلس(هتل خیبر سابق) واقع در شهر صنعتی اراک پس از بازسازی و مرمت در راستای احیای تاسیسات گردشگری راکد بهره‌برداری می شود، همچنین تاسیسات اقامتی پذیرایی واقع در مجتمع خدماتی رفاهی شرکت آبادیس پارسیان دژ در محور دلیجان- سلفچگان از دیگر پروژه‌های قابل بهره‌برداری در سال جاری است.
مرزبان آغاز بکار عملیات اجرایی منطقه نمونه گردشگری گردو توسط شهرداری و پیش‌بینی بهره‌برداری از پنج کاربری تفریحی ورزشی در منطقه نمونه گردشگری رودشور شور زرندیه واقع در ابتدای اتوبان ساوه- سلفچگان را از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در سال ۱۴۰۰برشمرد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: واگذاری مناطق نمونه گردشگری بوجه در شهرستان خمین و غار چال نخجیر در شهرستان دلیجان به سرمایه‌گذار بخش خصوصی نیز در برنامه کاری این اداره کل قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار