اعضای بدن یک بیمار مرگ مغزی درخمین اهدا شد

رییس تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در کمتر از یک ماه، دومین اهدا عضو از اراک، در دفتر استان به یادگار ماند.
کد خبر: ۹۵۸۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱ 21 April 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،دکتر بهنام محمودیه، افزود: دومین اهدا عضو از اراک در کمتر از یک ماه، زندگی بخش برای چندین نفر شد.
وی اظهار داشت: اهدای عضو و نجات افراد اقدامی خداپسندانه است که به عده ای بیمار نیازمند فرصت دوباره نفس کشیدن و زندگی کردن می دهد و بدون تردید این کار برای همیشه ماندگار بوده و تمرینی زیبا برای بخشندگی عظیم است.
وی افزود: مجید افروغ، ۴۰ ساله، ساکن روستای فرنق خمین، به دنبال مشکلات مغزی دچار خونریزی مغزی شده و در icu تحت نظارت قرار گرفت.
وی اضافه کرد: کادر درمان تمام تلاش خود را برای نجات این جوان به کار گرفت، اما متاسفانه مرگ مغزی وی تایید شد.
دکتر محمودیه تاکید کرد: مرگ مغزی مترادف با مرگ قلبی است و ثابت شده افراد مرگ مغزی شده دیگر به زندگی باز نمی‌گردند، اما با پیوند اعضایشان، می توان فرصت حیاتی دوباره به بیماران نیازمند و در انتظار پیوند ببخشند.
وی ادامه داد: خانواده این جوان بزرگوار، رضایتمندی خود را از اهدا عضو(اعضا اصلی و قرنیه) اعلام کرده و مورخ ۳۱ فروردین ماه در ساعت ۳ بامداد، این جوان به بیمارستان امام خمینی(ره) تهران منتقل شد.
دکتر محمودیه با قدردانی از خانواده این جوان گفت: مرگ برای تمامی آدم ها حق است اما اینکه یک شخص حتی موقع مرگ بتواند زندگی چندین نفر را نجات دهد لطف الهی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار