مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: ۷۰ اثر به مرحله نهایی دومین جشنواره موسیقی مقامی «تارآوا» استان راه یافت که این آثار موسیقی در قالب ۶۳ تک نواز و هفت گروه نواز هستند.
کد خبر: ۱۰۱۳۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴ 05 December 2021

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی،حسین فرخنده اظهار داشت: از ۱۷۷ اثر رسیده به دومین جشنواره موسیقی تارآوا پس از ارزیابی اولیه ۶۳ تک نواز و هفت گروه به مرحله نهایی راه یافتند که هجدهم آذرماه سال جاری به هنرنمایی می پردازند.

 

وی افزود: راه یافتگان در بخش تک نوازی و در سه رده سنی زیر ۲۰ سال، ۲۰ تا ۳۰ سال و سی سال به بالا، گروه نوازی و بخش ویژه تکنوازی همراه با آواز (بخشی گری) رقابت خواهند کرد.

فرخنده راه یافتگان آقایان، در رده سنی زیر ۲۰ سال و ۲۰ تا ۳۰ سال را در مجموع ۲۴ نفر ذکر کرد و افزود: در رده سنی ۳۰ سال به بالا نیز هشت نفر به یکدیگر رقابت خواهند داشت.

وی همچنین تعداد رقابت کنندگان در بخش بخشی گری و در رده سنی ۳۰ سال به بالا را نیز هشت نفر عنوان کرد و گفت: در رده سنی ۲۰ تا ۳۰ سال بخشی گری ۶ نفر در این دوره از جشنواره حضور دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه راه یافتگان بانوان در بخش تکنوازی در مجموع ۱۷ نفر است گفت: در رده سنی زیر ۲۰ سال،۱۰ نفر ، ۲۰ تا ۳۰ سال ،چهار نفر و ۳۰ سال به بالا، سه نفر با هم به رقابت می‌کنند.

فرخنده به زمانبندی در نظر گرفته برای راه یافتگان به مرحله نهایی در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن در هجدم ماه جاری اشاره و تصریح کرد: داوران در ۲ نوبت از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۰ صبح آثار راه یافته به بخش بانوان و از ساعت ۱۰ تا ۱۴ نیز آثار راه یافته به بخش آقایان را داوری خواهند کرد.

وی افزود: آیین پایانی دومین جشنواره استانی ساعت ۱۸، هجدهم آذرماه در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن با معرفی برترین ها برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار