کارشناس پایش محیط زیست خراسان شمالی:
کارشناس پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: خشکسالی و کاهش بارندگی سبب شده تا امسال شمار روزها با هوای ناسالم در مرکز استان در ۱۵ روز آذرماه افزایش یابد.
کد خبر: ۱۰۱۴۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱ 07 December 2021

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی،جواد عمارلو اظهار داشت: در این بازه زمانی کیفیت هوای استان در چهار روز ناسالم برای گروه های حساس اعلام شده این در حالی است که در مدت مشابه پارسال کیفیت هوا در هیچ روزی ناسالم نبوده است.

 

کارشناس پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی افزود: در ۱۵ روز آذرماه جاری مردم بجنورد در سه روز هوای پاک استنشاق کردند و کیفیت هوا در هشت روز سالم گزارش شده است. 

 

وی با بیان اینکه خشکسالی ها شمار روزهای هوای پاک مرکز استان را بیش از نصف کاهش داده است خاطرنشان کرد: شاخص کیفیت هوای مرکز استان در ۱۵ روز آذرماه پارسال در هشت روز پاک بوده است. 

 

کارشناس پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی اظهار داشت: مردم مرکز استان در هفت روز از نیمه نخست آذرماه پارسال در هوای سالم تنفس کرده اند. 

 

وی افزود: در آبان ماه امسال هم شاخص کیفیت هوا در بجنورود در ۶ روز پاک، در ۲۲ روز سالم و در ۲ روز ناسالم برای گروه های حساس اعلام شده است.

 

عمارلو با بیان اینکه افزایش ریزگردها و غبار محلی در آسمان بجنورد از تبعات خشکسالی است گفت: کاهش بارندگی ها سبب کاهش پوشش گیاهی شده و از این رو شرایط برای افزایش گرد و غبار فراهم شده است. 

 

کارشناس پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی خاطرنشان: فعالیت واحدهای سنگ شکن در اطراف شهر بجنورد هم مزید بر علت افزایش آلودگی هوا و کاهش کیفیت آن است.

 

بر اساس این گزارش آلودگی هوای خراسان شمالی تنها در ۲ نقطه، در جاجرم و بجنورد قابل سنجش و اندازه گیری است و تنها ایستگاه سنجش آلودگی هوای مرکز استان در جوار اداره کل حفاظت محیط زیست مستقر است. 

 

در شاخص سنجش هوا وضعیت صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمام گروه های سنی، ۲۰۱ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک و بحرانی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار