براساس گزارشمرکز آمار ایران
گزارش مرکز آمار ایران نشان می دهد که مردم خراسان شمالی در یک سال گذشته اجناس موردنیازشان را حدود پنج درصد گرانتر از مردم استان های دیگر خریداری کردند که نشان از بالابودن هزینه های زندگی در این خطه است.
کد خبر: ۱۰۱۵۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 12 December 2021

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی،رییس گروه حساب های منطقه ای و محاسبات قیمت سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت: در یک سال گذشته، نرخ تورم در استان برای خانوارهای شهری و روستایی استان ۴۹ درصد ثبت شده است که این رقم در کشور ۴۴.۴ درصد است.  

 

اسماعیل براتی اظهار داشت: در یک سال گذشته نرخ تورم برای خانوارهای شهری استان ۴۹ درصد گزارش شده که این رقم در کشور ۴۳.۶ درصد بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه در این مدت نرخ تورم در روستاهای استان بالاتر از میانگین کشوری بوده است افزود: در یک سال گذشته نرخ تورم در خانوارهای روستایی استان ۴۹.۱ درصد ثبت شده است که این رقم در سطح کشور ۴۸.۳ درصد بوده است. 

 

وی اظهار داشت: این آمار نشان می دهد هزینه خانوارهای شهری و روستایی در این استان نسبت به سایر استان های کشور بالاتر است.

 

رییس گروه حساب های منطقه ای و محاسبات قیمت سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته، بیشترین افزایش قیمت ها در استان مربوط به گروه خوراکی ها،آشامیدنی ها و دخانیات با ۶۱.۴ درصد است.  

 

گران بودن اجناس در خراسان شمالی در حالی است که این استان کمترین درآمد سرانه خانوارها را در میان استان های کشور دارد. 

 

در مجموع براساس اعلام مرکز آمارد ایران تورم سالانه ( ۹۹) برای خانوارهای شهری و روستایی به ترتیب ٣٨,٦ درصد و ٤٠.٦ درصد بود که برای خانوارهای شهری ٢,٤ درصد افزایش و برای خانوارهای روستایی ٢.٩ درصد افزایش داشته است.

 

کارشناسان اقتصادی، عقب ماندگی در زیرساخت ها به خصوص در حوزه راهها اعم از هوایی، زمینی و ریلی و عقب ماندگی حدود ۲۰ درصدی در زیرساخت راههای روستایی، نبود واحدهای بزرگ تولید پوشاک، خام فروشی محصولات تولیدی استان و دوری از مراکز تولید را از دلایل اصلی تاثیرگذار درگرانی مایحتاج عمومی این استان نسبت به سایر استان های کشوراست./ایرنا

 می دانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار