استاندار خراسان شمالی:
استاندار خراسان شمالی با تاکید بر لزوم توزیع عادلانه خدمات در مناطق شهری، گفت: توزیع ناعادلانه خدمات بین مناطق شهری سبب بروز آسیب‌های اجتماعی بجنورد شده است.
کد خبر: ۱۰۲۹۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳ 17 February 2022

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، محمدرضا حسین نژاد صبح پنجشنبه در اختتامیه نخستین جشنواره ارتقای سلامت اجتماعی که در سالن جلسات اداره کل دامپروری خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: علاوه بر بحث‌های بنیادین پیرامون آسیب‌های اجتماعی، بحث‌های محیطی نیز بر این امر مؤثر است.

 

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: به علت قوانین بالادستی، مهاجرت از روستاها به شهرها افزایش یافت و با گرانی مسکن، حاشیه نشینی گسترش یافت.

 

وی افزود: در مناطق حاشیه نشین، تراکم نفر در هکتار نسبت به بافت اصلی شهر بیشتر است و این زمینه ساز آسیب‌های اجتماعی متعدد خواهد شد.

 

حسین نژاد تصریح کرد: توزیع ناعادلانه خدمات بین مناطق شهری سبب بروز آسیب‌های اجتماعی بجنورد شده است.

 

استاندار خراسان شمالی بیان کرد: با افزایش جمعیت در مناطق حاشیه نشین، امنیت، اشتغال، بهداشت و… به صورت سلسله وار وضعیت بدی پیدا می‌کنند.

 

وی افزود: برای حرکت به سوی رفع آسیب‌های اجتماعی، علاوه بر توجه به مسائلی همچون طلاق و اعتیاد، باید افزایش امکانات محقق شود.

 

حسین نژاد افزایش امکانات رفاهی و بهداشتی در حاشیه شهر برای بانوان را ضروری دانست و گفت: پس از این اقدامات مبارزه با آسیب‌های اجتماعی تسریع خواهد شد.

 

استاندار خراسان شمالی با اشاره به فعالیت گروه‌های جهادی در این مناطق، گفت: این افراد باید با مدیران در ارتباط باشند تا نیروها در راستای اصلاح ساختاری حرکت کنند.

 

وی در پایان تاکید کرد: افزایش امکانات در روستاها نیز موجب کاهش مهاجرت و کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار